Panik, alternativ till snösulor!

S

SanchoPancho

Min hovslagare sätte inte på snösulor! :eek: Fattar inte varför men så blev det. Vad ska jag göra nu då? Har hört talas om siliconspray?? Vad finns det för annat men kan ha i hovarna?
Jag kommer ju knappt kunna släppa ut honom vid blötsnö eller rida ut :(
 
Du kan alltid ha hovfett under hovarna...funkar perfekt.. :)
 
Hade en gång i tiden en typ av gummirem som fästes på insidan av skon med hjälp av broddarna. Vet tyvärr inte vad det kallas eller om det går att få tag på idag.
 
Sa du till hovis då? Man får det man beställer är min erfarenhet, säger man inget blir det inget heller.
 
nä hovisen är bra bara de att jag inte var där, hon hade nog glömt bort att jag sa det förra gången hon skodde.. Men iofs så satte hon de på min andra för några veckor sen (de skos inte samtidigt..) så fattar inte varför inte den lilla fick de..
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 044
Senast: Fazeem
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: Meglio
·
Utrustning Hej! Hoppas kunna få lite hjälp här. Vår hovslagare har blivit sjuk och kan inte komma på någon vecka😒 Nu under natten har det kommit...
Svar
13
· Visningar
1 778
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp