Panik: tull för utrustning?!

Arwyn

Trådstartare
Det finns förmodligen tråd om det här, men jag har inte en sekund att spara. Om jag säljer min häst till norge inklusive utrustning, måste köparen betala tull för utrustningen då? Stressad, stressad, hoppas på snabbt svar. :)

Sv: Panik: tull för utrustning?!

Nej, det är inte tull på ridutrustning till Norge men däremot kan du tvingas betala moms på gränsen.

den kan köparen säkert få med sig som resegods. men hästen måste momsas.

Moms på gränsen??

Ja på väg in till Norge så kan det bli både tull och moms. Moms blir det och tull beroende på vad det är för typ av häst.

Man kan slippa göra det vig gränsen om man har ett ombud(speditör) som har kredit. Men den ska betalas.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
992
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 607
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 541
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 461
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka