• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 3 104
C

CaBang

För nått år sen såg jag ett speciellt pannband på Strömsholm. Såg den först i dag igen!

Det är ett pannband som går ihop neråt i mitten, som en pil, jättesvårt att förklara.
De som jag såg i dag kunde man även få en bokstav på om man ville. Någon som vet vart/om man kan beställa dem här på internet?

Sv: Pannband

Agersta har ett träns från Topreiter där pannbandet går ihop som ett V framtill, finns inga bilder på nätet tyvärr...

Haha. Tyckte jag oxå, men inte mina kompisar. De tyckte det skulle vara pinsamt :P Jag tycker att man ska SYNAS på tävlingar ;)

Jag vet precis vilket du menar, har letat själv efter ett sånt i typ 6 år, såg det på marknaden på ponny Em på strömsholm första gången. Tror att det är en svensk firma som gör dom men vet tyvärr inte vilken :(

Mm, jag kan fråga min kompis som rider på klubben där tävlingen hölls i dag om hon vet vad "affären" som var där heter. För tydligen är det inte klubbens egna shop, utan en som kommer dit varje tävling.

man kan juh köpa pannbandet försej..
Jag vet inte var man köper det dock, men det brukar finnas lite överallt !

köpa? du menar direkt eller? ja, det vet jag, det är ju ända sättet jag sett pannbanden, har inte sett de här på internet någonstans iaf.
Tänkte köpa ett idag, men vi hade lastat klart och skulle precis hem...

1509.jpg

Det var inget sånt du menade?

Haha. Visste att någon skulle visa den bilden ;)

Ja, det är som den, fast utan mässingskedjan eller vad man ska säga, den var nog lite smalare och sen lite mera "neråt" i mitten. Men det är sån, men inte riktigt ;) Men rätt väg iaf.

Man kunde få alla bokstäver, utom Å, Ä och Ö tippar jag på ;) Japp, strass :D

okej... ett sånt måste jag ha :D anade att det skulle vara strass.. men nu när du säger att det verkligen va det så... måste bara ha :bump:

Hehe. Hann inte stå å inspektera dem så noga, men såg även att man kunda få några andra märken, som inte var bokstäver, men vad hann jag inte uppfatta ;)
Min kompis ska ta reda på vad affären heter som stod där i dag nästa gång hon åker till stallet.

Om de inte skickar via post från affären känns det nästan som om att jag kommer få köpa ett antal till personer här på Buke å sedan skicka.

Men det MÅSTE ju finnas någon annanstans än bara här i Stockholm!

ja man tycker ju det.... fast inte alltför sällan får man bara finna sig i att man bor på fel sida av landet :(
haha mig får du gärna skicka till om inte butiken gör det *ställer mig först i kön* :p

Haha. Ska iväg till den ridklubben och kolla på dressyrtävlingar den 24 april ev. Hoppas de är där då, i dag såg det ut att vara rätt färgglada saker de sålde, men det kan man ju även sälja på dressyrtävlingar tycker jag, inte bara svarta å vita saker ;)

Sen så är det typ fälttävlandstävlingar på samma klubb den 11-12 juni som jag KANSKE ska på å kolla, men ska ju till Strömsholm den 4 juni på deras tävlingar, hoppas man hittar de där oxå!

Kommer ha lite beslutsångest när jag ska köpa mitt, eftersom jag inte har egen häst så kanske det är osmart att köpa med en bokstav? Iof så kan man ju alltid ha sin första bokstav som man vill, sen börjar alla "mina hästar" på samma bokstav som jag... Menmen. Haha, bokstaven C, om man hoppar någon på annan bokstav kan man ju alltid säga att det är en lyckosko eller nått :crazy:

Satt å gjorde en liten kopia av hur den ser ut, men som ni kanske fattar är det inte exakt sådär, men lik, t.ex. inte så böjd uppe, men det blev konstigt om jag gjorde raka streck när jag gjorde den :P

pannband02.jpg

Vilken ridklubb ere?
För jag bara måste ha ett pannband med ett A på ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Grazing
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 987
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svårtransporterad häst
  • Dressyrsnack nummer 18