Pannrem för funktion??

Sv: Pannrem för funktion??

Matilda_o_Bonita skrev:
Håller med. Provade att rida ponnyn utan att knäppa käkremmen en gång, stack den bara innanför sidostycket, och det räkte med att han ruskade på huvudet så for tränset av. Kan säga att vi var i paddocken så det hände inget, han stannade bara.

eee jaghar ridit in min unghäst utan nosremmar eller annat och hon slänger med huvudet o skakar det o inget händer :)

Sv: Pannrem för funktion??

Det beror ju på hur hästen är formad, en del behöver bara en rem som håller bettet, andra behöver både pannrem och käkrem

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 831
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 999
Senast: Maniac123
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 647
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka