C
carwes
Någon som har bild på hingsten i fråga eller rent av en avkomma? Har för mig att han var rätt fin och lämnade lika fina avkommor. Dressyrinriktad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Vet att detta är en gammal tråd men kunde inte låta bli att svaraJag rider just nu en 21 årig vallack e. Pans Kardinal som heter Bimbo. Han är mycket pigg för sin ålder och jätterolig att rida både på banan och i skogen. Han var tyvärr hos en hemsk beridare i unga år där han tex tvingades att hoppa höga hinder och manades med piskor osv, därav har han blivit svårhanterlig på marken och väldigt spörädd. Han är svår att hämta i hagen och hugger gärna i gången eller sparkas med frambenen. Trots detta är han hur snäll och mysig som hälst när man kommit upp på ryggen.
Han gick på ridskola i några år innan han kom till familjen han bor hos idag, vilket han kanske inte passade allt för bra till. Nu bor han istället i ett litet stall i de småländska skogarna med sin nya kompis Phantera (4 bästa fälttävlanshästen i 4 årsgruppen 2012) och mår primaHade tänkt mig att starta en lättare dressyrtävling med honom, mest för att jag ska få börja tävla och se hur det går till då han är så lugn, men jag har inga förväntningar och tar det mest på kul. Dock blev han halt i våras och jag la planerna på hyllan tills vidare iaf
![]()
Här är en bild på mig och Bimbo från i vintras. Tyvärr drog jag upp skänkeln precis när kortet togs, men Bimbo är fin![]()
![]()
Hoppas ni fann detta intressant trots att tråden är så pass gammal!
MVH Sofia![]()