• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Minniii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 598
M

Minniii

Hur mkt kollar de papperna på era hästar på en vanlig klubbtävling?

Sv: Papperna

hej. på klubbtävlingar kollar man oftast inte papprena, inte vad jag vet i alla fall. På en klubbtävling står ju oftst de hästar och ponnyer som ska vara med i samma stall där tävlingen e. I våran klubb kollar man iallafall inte alls.....

De klubbar där vi rider klubbtävlingar kollar samma saker som "vanliga" tävlingar. De skickar till exempel hem ekipage som inte kan visa upp ett okej vaccinationsintyg.

På våran klubb kollar dom inga papper på hästarna.. :crazy:
Inte i någon klubb som jag varit med i..

Dom kollar ingenting.... på våran klubb är det inte heller nödvändigt med vaccination :bump:

Hos oss kollar de inte några papper alls på klubbtävlingar, dock medlemskapet.

Uppenbarligen är det olika, men vaccinationspapprena borde man ju kolla!

Jag tror inte de kollar alls här, men å andra sidan är alla som är med på klubbtävlingarna antingen uppstallade här, eller tävlas aktivt lokalt och därmed har alla papper.

På våran klubb kollar de alltid vaccinationsintyget på de hästar som inte står på ridskolan. Sen brukar de kolla det gröna kortet också...

Beror på klubben. Ibland vill de i alla fall se vaccinationsintyget, vilket man kan förstå.
Ring och fråga din klubb vad som gäller, så vet du att du tar med rätt papper!

På våran klubb kollar de alltid vaccinationsintyget på de hästar som inte står på ridskolan. Sen brukar de kolla det gröna kortet också...

Kollar de grönt kort på klubbtävling :eek:
mamma, vad har jag gjort.

Det är nog ytters få klubbar som kräver att man visar upp grönt kort!
Jag är medlem i två klubbar. En som är knuten till anläggningen där jag står och där behöver man inte visa upp någonting när man startar. Det andra klubben ligger ungefär 8 km ifrån mig och där behöver man endast visa upp vaccinationsintyg innan urlastning.

Senast ändrad av en moderator:

I vår klubb måste man ha grönt kort, men de kollar inga papper till hästarna.
Jag tycker det är bra, annars skulle det vara massa småbarn som skulle vara med på ridskolehästarna och det skulle bli ganska vimsigt på framridningen/tävlingsplatsen. Vi har blåbärshoppningar/lingondressyr för dom istället :idea:

Senast ändrad:

Inget alls, vi bara betalar 50 kronor och far dit med hästen. De kollar inte ens vaccinationsintyg, men för att få delta på klubbtävlingar måste man ha anläggningskort.

Nej, dom tittar inte ens på anläggningskort för oss :crazy: Jag hade en ponny tidigare utan anläggningskort men vi startade då en klubbhoppning iaf :angel: SÄG INGET. Haha, det gör nog inte så mkt, det var läänge sedan och hon var ju faktiskt vaccinerad vi hade bara inte lämnat in pengar...

Man känner sig som... kriminell eller ngt :o

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 684
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 264
Senast: Freazer
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 956
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka