Pariani- ändra bomvidd?

simpan

Trådstartare
Är det nån som vet om man kan ändra bomvidd på Parianis sadlar? Tänker mig att det kanske går att värma om bommen som man kan göra på en del andra sadlar som tex Kieffer.

Är ganska säker på att det INTE går men har hittat en sadel som är alldeles perfekt! Dessvärre så växer hästen och kommer att behöva vidare bom om ett halvår :crazy: Måste därför fråga det kloka bukefolket om det kanske finns en chans att det går att ändra bomvidden.

Så, hur lyder domen?? ;)

Sv: Pariani- ändra bomvidd?

Förresten, jag vill gärna ha era åsikter om Pariani överlag.

Är det en bra sadel? Bra kvalitet? Bra för hästarna?

Jag har bara positivt i bagaget och gillar deras sadlar men har inte så jättestor erfarenhet av dem så jag tar gärna del av era åsikter.
Bra eller dåligt!

Tycker Pariani har bra sadlar, dock kan jag väl tycka att det finns märken i samma prisklass som känns mer prisvärda...

Vad jag evt kan man inte ändra bommen på deras sadlar, men du kan ju fråga Pariani själva eller se om det står något på hemsidan:
http://www.pariani.it/

Tack!
Har redan varit inne på hemsidan men int ehittat nån info om vad det är för material i deras bommar (kanske inte läst på rätt ställe).

Sadeln jag har hittat är MKT prisvärd, ligger lååångt under nypriset och är bara fem år gammal. Nästan så att man funderar på om den är stulen eller nåt...

Nån som hört nåt om en stulen Parianisadel? Vill inte köpa tjuvgods men den ligger helt gudomligt på hästen (har inte provat just denna sadel men en likadan) och ett så bra pris kan man inte missa! :bump:

Funderar på om det inte blir denna sadel även om bommen inte går att ändra, jag får garanterat igen pengarna (om inte mer) när det är dags att byta till vidare bom. Men, som sagt, man blir lite fundersam på det kalasbra priset.

Tror inte det, och jag har returrätt så jag kan kolla den innan jag bestämmer mig.
Ska nog slå till tror jag

Liknande trådar

Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 495
Senast: Rimfaxe
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 365
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Har en Crown Jessica-sadel med normal bomvidd som i våras låg perfekt på min frieser. Till min stora sorg har den nu börjat glida bakåt...
Svar
0
· Visningar
1 119
Senast: puppa
·
Utrustning Hej, Jag hjälper för närvarande lite bekanta med deras hästar (Mini-shettis och B-ponny) dels i stallet, och dels med markarbetet...
Svar
14
· Visningar
1 821
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka