P

Patrioten

Det är så att jag har en hanhund på 5 år som jag skulle vilja para. Men jag undrar om han kommer ändra sig i temprament och psyke efter det? Kommer han tex blir ännu galnare när andra hundar löper som bor i närheten och kommer han bli kaxig och försöka klättra i rangordningen? :confused:
 
Jag skulle vilja ha en avkomma efter honom och mest för att se. Men jag har hört från någon att hunden kan också bli lugnare efter den fått para sig, så det kan bli antingen åt ena eller andra hållet?
 
Inte den bästa anledningen i världen direkt. Man borde inte para någon hund alls om inte hunden har något att tillföra rasen.

Rastypisk?
Meriter?
Temperament?
Ras?
Utställd?
Tävlad öht?

Mest för att se..? Fin anledning :crazy:
 
En del ändra sig inte så mycket. Hur är han idag? Är han åt det översexuell hållet så blir han troligtvis en del värre. Är han normalt lite haning kanske han bara blir lite värre. Kan han idag obehindrat umgås med tikar utan att porra sig trots att de har eller ska löpa så tror jag inte att du kommer att få mer bekymmer än precis närmare och vid höglöp.
 
Jag vet självklart att man inte ska para en hund om den inte kan tillföra något till rasen. Men det hör inte hit. Jag undrarde ju om han kommer bli översexuell? Vilket jag nu har fått svar på..TAck! :bow:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Elvasaga
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 278
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 148
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 702
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp