Påse på katt ;)

J

jojjan

Min siamespojke har som en "påse" framför det ena bakbenet, vad är det, är det "överskott"? :confused:
Kan det ha att göra med att han kan vara liiiite över normal siamesvikt? Han har suttit ganska mkt i bur i två månader pga brutet ben, och när jag fick ut honom ur tratten var han lite knubbigare än vad jag kom ihåg :crazy:
Jag såg en bild på siameser i en kattbok och de var jättesmala om man jämför :cool:
Dock så är jag väldigt nöjd med min knubbis iallafall :D
Skulle tro att han väger 4-5kg(?)
Åsså en fråga till:
Min Atlas har som sagt var brutit benet och när de opererade hans ben så rakade de nästan hela höger bakben, det gjorde att pälsen som sedan växte ut är en aning mörkare än resten.
Vi hade tidigare planer på att prova ställa ut honom,är hans utställningskarriär iom detta över innan den ens börjat? :confused:
 
Om det är skinnpåsen på magen du menar så är det en kvarleva sedan katten levde i öknen. En liten reserv att fylla på inför dåliga tider.

Att katten har en påse på magen behöver inte betyda att den är fet (så länge påsen är tom dvs) ;)
 
Jahaaa, jag tyckte att det var konstigt eftersom att han bara har det ena sidan, men då vet jag :smirk:
Jag menade inte alls att han är tjock pga "påsen", utan pga dubbelhakan :D
Fast han är inte fet, kanske lite småmullig bara :smirk:
Tack för svaret, blev mkt klokare!
 
"Påsen" är som sagt fettreserverver. Som kamelernas pucklar ungefär! :cool:

Färgen på bener kommer återgå till det normala så småningom, men fram tills dess så kanske ni inte ska säka med at than går toppen på utställning.
Maskningen gör ju att pigmentet på katten blir temperaturkänsligt, och därför ar din katt blivit mörkare där han har varit rakad, eftersom det blivit kallare där. Men nu när pälsen växt ut så är det ju varmare igen, så så småningom kommer färgen att återgå till det normala.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp