Påsk och lugnande

_moa_

Trådstartare
Påsk betyder ju raketer och smällare. Våran hund är totalt livrädd för det. Hon är helt hysteriskt rädd så fort det bara smäller ute. Har blivit det på äldre dagar. Hur gör ni med era rädda hundar?
Vi har funderat på att ge henne lugnande, men vet inte riktigt om vi vågar? Vad finns det för risker? Är det någon som har råkat ut för något hemskt med lugnande eller har ni bara possitiva erfarenheter?

Sv: Påsk och lugnande

Har inga skotträdda hundar, men hade jag haft det skulle jag mycket hellre utsätta dem för lugnande medel än att riskera att hunden går in i chock, vilket kan leda till döden.

Lycka till.

Sv: Påsk och lugnande

En risk är det alltid, men man får ju vara försiktig och så tar man ju hunden till vet. innan så att man vet hur mycket man ska ge.

Hör med Peter_lundin här på forumet, han är duktig på sånt här.

Liknande trådar

Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 502
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 150
Senast: __sofia__
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 771
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 839
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka