Passa på skaffa pass till

Sv: Passa på skaffa pass till

Hejsan! Gäller detta travhästar som är märkta och registrerade?? *fundersam*
 
Sv: Passa på skaffa pass till

var det inte 2005 man skulle ha hästpass?
 
Sv: Passa på skaffa pass till

nej from år 2006 måste alla hästar ha pass.. det är mycket jobb för oss id kontrollanter nu:D men det e spännande o kolla på andras hästar o stall samtidigt;)
 
Sv: Passa på skaffa pass till

Vart kan jag få reda på vad som gäller? T ex vad det kostar? Har hört att det kan bli dyrt att få pass till mitt engelska fullblod...
Artikelsidan ovan kommer man bara in på som prenumerant på tidningen.

:confused: //Rimfaxe
 
Sv: Passa på skaffa pass till

LuckyWinner skrev:
Hejsan! Gäller detta travhästar som är märkta och registrerade?? *fundersam*

Ja det gör det. Även frysmärkta hästar. JAg blir så ARG!!! :devil: Jag har en kallblodig travare som är frysmärkt, för att göra en lång historia kort:
Dom måste ta blodprov på henne(även om det är gjort en gång när hon var liten) för att hon ska få hästpass som kallblodig travare, även om det finns gamla dokument om henne bara för att hon inte är reg., och det kommer att kosta mig multum!!!
Annars får hon bli registrerad som häst med okänd härkomst, och det tycker jag är tråkigt när MAN VET att hon ÄR en nordvensk travare och INGENTING ANNAT!!! :cry:
Men å andra sidan...det är ju bara ett himla papper
 

Liknande trådar

Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 260
Senast: annan1
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Många hästar saknar fortfarande så kallat hästpass trots att över ett år gått sen alla ansökningar skulle ha gjorts...
Svar
14
· Visningar
1 562
Senast: lillaida
·
  • Artikel
Hästnyheter (HT) Från och med den 1 januari 2006 ska alla hästar, oavsett ålder och ras ha hästpass. Passet är ett EU-direktiv från 2002, men...
Svar
0
· Visningar
941
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Från och med 1 januari 2006 måste alla svenska hästar ha ett så kallat hästpass. Det är ur livsmedelssäkerhetssynpunkt som EU...
Svar
0
· Visningar
985
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp