passande sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Malinka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 776
M

Malinka

Hejsan! Behöver lite sadelhjälp, det rör en något rundlagd nordsvensk dam. Jag har själv en äldre sadel som är ganska vid i bommen, och en kompis har en lite nyare. Passar någon av dem henne och i sådana fall: vilken passar bäst?

sadel 1:
4824512.jpg

4824513.jpg

sadel 2:
4824514.jpg

4824515.jpg

4824516.jpg

ursäkta den fruktansvärt dåliga bildkvaliteten:smirk:

Sv: passande sadel?

Mkt svårt att se då du har vojlock på bilderna. Men på båda ser det ut som sadeln ligger långt fram.. Båda sadlarna ser ut att ligga lite i "baklut", sadel 2 mer än sadel 1. Jag tror inte att jag skulle nöja mig med någon av dem om jag fick välja, men det är ju jättesvårt att säga såhär..Man måste vara på plats o se, o känna.

Sv: passande sadel?

samma problem som jag hade då...:smirk: jag höll på i flera år.. hubertus hade jag i några år,och den låg bra,men den var så gammal och sliten att den höll på att falla ihop i 3 delar ungefär...

testade en olympic flexi som låg rätt bra,men nu när hon börjar sätta muskler så låg ju den käpprätt fel igen..

hade en vid kingston här nu senast,lite akut,men den var inte skön alls,varken för mig eller hästen,så den gav vi upp efter en vecka,sen ÄNTLIGEN så tog jag mig råd och tid att ta ut sadelprovare,och vi hittade en som sitter perkekt!!!
HENRI DE RIVEL LUTETIA FLATBACKSADEL!!
den den färgen dom visar på den sadeln på länken längst ner..:banana: :banana:

bara några månader gammal,och halva nypriset,så jag är kanonnöjd!! jäklar vilken annan gång hästen fick,öronen pekade frammåt hela tiden,och hon var MKT mer behaglig att rida!!! :love:

vi hade problem med hennes bogblad.. varenda sadel låg på dom,men nu är det problemet löst! :bow:

http://www.sadelsidan.se/henri de rivel.htm

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Esmeralda
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: Badger
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 978
Senast: caballus
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka