Passar-passar inte?!

lille skutt

Trådstartare
Ja vad tycker ni passar den eller passar den inte!!
Hästen trivs och det gör även jag!
Tycker själv att den ligger an bra haela vägen det enda är väl att jag bara får in ca ett finger mellan manke och valvet när jag sitter i sadeln. Är det ngt. att oroa sig över??
Det går ju inte att jämföra med Prestigen varken i kval. eller i känslan men tills jag hittar en annan så får den duga eller??:angel:
Så kom igen nu ni brukar ju vara duktiga på att svara!
Kan tillägga för er som inte ser vad det är för sadel så är det en Zaldi star. Lägger in en på Prestigen med så kan ni ju få jämnföra!:idea:
zaldi007.jpg

zaldi004.jpg

zaldi005.jpg

sadelbilder005.jpg

Sv: Passar-passar inte?!

Jag tycker också att den verkar ligga i bakvikt.

Men jag är sämst på sadlar. Så vi får se vad det mer kunniga folket på buke säger.

När vi var och provade ut sadel till min häst så sa han som prova ut att när man sitter på hästen ska man få in en hand under sadeln där fram. Gör det ont i din hand, gör det lika ont på hästen. Trycker det inte sååå mycker på din hand så känns det likadant för hästen. Om det trycker så mycket på din hand att det gör väldigt ont kanske sadeln inte passar.... jag tror det var något i den stilen han sa det:crazy: Men jag kan inte sadlar eller hur dom ska trycka där och där men lycka till iaf!:D

mitt tips; ring en sadelprovare. du kommer inte att ångra dig.
det är så fruktansvärt viktigt att man har en väl passande sadel.

Instämmer med övriga: sadeln verkar ligga i bakvikt.
Ta ut en sadelinprovare!

Immer

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 979
Senast: Manji
·
Utrustning Renskinn-säsongen är tillbaka för min skav känsliga häst. Dock svettas han väldigt mycket under sadeln vid nästan varje pass. Han är...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: TinyWiny
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 922
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka