Passar Prestige sadlar denna rygg?

Harbor

Trådstartare
http://www.aijaa.com/v.php?i=7030118.jpg

Vår gosse behöver ny dressyrsadel. Som ni ser så har han en kort och liten svängd rygg. Dessutom är han rätt bred och har kraftiga bogblad (vad heter det?)
Har provat diverse modeller och funderar på om t.ex Prestige sadlar vore bra för oss? T.ex Prestige Hippos dressage tycker jag verkar ok. Har också hört om en ponnysadel "Lucky dressage", tror ni den skulle kunna passa?

Sv: Passar Prestige sadlar denna rygg?

Han var verkligen kort och svängd. Men jag antar att du kan ha en 16" sadel? Hippos är mer svängd än Lucky, även Venus kan vara värd att prova.

Annars är Jaguar väldigt svängda, om dom räcker till i vidden. :)

Sv: Passar Prestige sadlar denna rygg?

Ja, en 16" sadel måste vi ha. Har en beg. hippos på gång, bredden är 33 och jag hoppas den ev. kan breddas något. Vet faktiskt inte hur gammal den är heller. Jaguar har jag tyvärr inte sett på beg. marknaden här. Sen begränsar det alltid lite när man ska ha 16" också, det finns inte så många.

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 468
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 818
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först... 2
Svar
21
· Visningar
2 632
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka