Passar sadeln?

Madeira

Trådstartare
Är sadeln för smal eller är det mina hjärnspöken?

Det var ett jämnt tryck under sadeln när jag kände med handen. Vid bommen var det också jämnt.

På första bilden la jag mitt lypsyl på sadeln för att se var mittpunkten hamna. Är det där den ska vara på en sadel?

Sadeln låg an fint vid longering förutom efter ett gäng bocksprång så ruggades pälsen lite vid manken som kan ses på bild. Gjorde var löst spänd så jag vet inte om det var därför den rörde sig eller ej.

Jag ska rida i den imorgon och se hur den ligger då.

DSC_0088_zpsevogapjc.jpg

DSC_0082_zpsqrpofrgw.jpg

DSC_0089_zpsd8frapxj.jpg

DSC_0092_zpsbqzshmhr.jpg
DSC_0093_zpst2rtlgbi.jpg

DSC_0095_zpsiu9lz7xr.jpg
 
När jag provar ut sadlar så blir bild av modell nr 1 i princip oväsentlig. Såvida den inte ligger helt kasst.
Utan jag vill se hur sadeln ligger inklusive gjord och ryttare. Och vad menar du med för smal, i bommen eller i kanalen? Annars tycker jag avtrycken ser okej ut. Men rid i den och kolla. Sen ska den vara hyffsat rak, lägg den med framvalvet neråt på golvet och titta ner i kanalen på sadeln så den inte är vriden.
 

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 295
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej, Av någon anledning blir min hästs päls precis vid sidan av manken ruggad av sadeln. Det riggade är symmetriskt över båda sidorna...
2
Svar
21
· Visningar
5 954
Senast: mackan
·
Utrustning Jag har en prestige jag älskar och avgudar att rida i. När jag fick min donna låg den helt okej på henne förutom att jag fick värma om...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Ackio
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 039
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp