"Passemattes" funderingar över hästfolkets rätt

Sv: "Passemattes" funderingar över hästfolkets rätt

Det är tråkigt att vissa ryttare inte kan ta hänsyn till medmänniskor som också vill njuta av naturen. Det förstör så mycket för många och skapar tråkig stämning. När jag först flyttade till Uppsala med min häst så blev jag förvånad över att männsikorna jag mötte när jag var ute och red verkade vara så negativt inställda till hästar. Jag är van folk som tycker det är kul och mysigt och kommer fram och pratar...

Nu när jag har bott här ett tag förstår jag varför inställningen är så annorlunda. Här är det många hästägare som antingen inte har en aning om hur det är att leva på landet och bruka jorden och skogen eller som helt enkelt inte bryr sig. Även i friluftsområden men iordninggjorda stigar verkar man ha svårt att samsas. Tråkigt!

SaraXX

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ystads Allehanda) Skällande hundar. Instängda syrsor. Ett sorgset sjölejon på ett lastbilsflak. Det blir aldrig enformigt på jobbet om...
Svar
0
· Visningar
931
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ystads Allehanda) Sofia Tånanders stora intresse här i världen är djur, speciellt hundar och hästar. Om hon bara hade tid skulle hon...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka