Passfråga?

mimmipigg

Trådstartare
Vi har till föreningen köpt in en 152 cm hög häst, när papperen kom idag är hästen en ponny:eek:
Hur kan det komma sig att hon är reggad som Sv. ridponny?
Hon är 12 år så slutmätad ska hon väl vara sen länge?
Någon som kan svaret?

Sv: Passfråga?

hon kan vara sv ridponny reggad fast för hög, har hon papper på att hon är slutmätt? har hon inte det så är hon kanske inte slutmätt?

Det är väl rasen - inte kategorin (hur tusan nu en korsning kan bli en ras men så är det ju m Sv ridponny).
Du vet, en Fjordhäst har ju ofta ponnymått - trots att rasnamnet innehåller ordet häst.

Det är väl rasen - inte kategorin (hur tusan nu en korsning kan bli en ras men så är det ju m Sv ridponny).
Du vet, en Fjordhäst har ju ofta ponnymått - trots att rasnamnet innehåller ordet häst.

För o inte ta en Islandshäst, den kommer sällan över ponnymåttet

Jag har haft en reggad connemara-ponny som var närmare 160 cm hög. Det är rasen som bestämmer, inte måttet.

Jag förstod väl att det var något sådant men liiite konstigt tyckte jag det var.
Den här donnan är eng.fullblod på fädernet och connemara på mödernet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 477
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 558
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 307
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka