Passier - putsning + medel

SweetPanther

Trådstartare
Hej!
Jag har en ny Passier, och har fått direktiv att jag endast får putsa varesig den övre underkåpan eller den övre underkåpan (fattar ni?) ca 4 ggr per år.
Hur gör ni andra som har Passier? Lädret verkar inte vara behandlat, men efter ca 2 månader är lädret fortfarande fruktansvärt stelt och halt...
Tycker inte heller att Passiers läderbalsam gör så mkt nytta... Sadeln knarrar istället för att bli mjukare... Kan man använda ngt annat?
Tacksam för era svar.

Sv: Passier - putsning + medel

Har också hört det där, ej putsa undersidan av den över kåpan och översiden av den undre kåpan. Du blandade ihop lite där väl?

Jag putsade hela min sadel iaf, med Passiers läderbalsam och vanlig glycerintvål för det mesta. Min blev väldigt snabbt mjuk tycker jag!

Men det kanske är olika vilket läder det är, vad har du för modell?

Sv: Passier - putsning + medel

Kan ngn lägga upp bilder på sina passier? Hur de ser ut i lädret? Ngn som har en "brun" (den där rödbruna), lite äldre, som kan visa hur färgen håller sig?

Liknande trådar

Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 676
Senast: mumin
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 024
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka