passier träns

Jochanda

Trådstartare
har letat efter dressyrträns ett bra tag utan att hitta vad jag egentligen söker men så var jag inne på calevo.com igår och såg helt underbara träns från passier.
1050330g.jpg
1050331g.jpg

någon som vet vart i Sverige man kan köpa dessa träns och vad dom kostar då ungefär??

Sv: passier träns

Har inte sett dom i Sverige, men såg att dom kostade 158 euro. det är ju SKITbilligt för ett passierträns, dom brukar gå på 4000kr!! Så förmodligen är det nån billighetsvariant som dom gjort. Läckra är dom iaf! :)

Häst och hundhuset i sthlm och first and secod häst säljer passierträns. Brukar kosta från 3.000 och uppåt ungefär.

får ju nästan ta och beställa ett sådant funderar bara på vilket, nån som vet hur det fungerar med frakt och betalning när man beställer från utlandet?

Jag ska i af beställa därirfån, blir nog Aries tränset. Blev lite fundersam på hur det är med pannbandet på Gemini nämligen, är det tillåtet att använda vid dressyrtävling?
Dessutom har jag i af de flesta grejerna i brunt med mässingsdetaljer, så ja skulle vilja ha med mässing på pannbandet i så fall :p. Så det får nog bli ett helbrunt Aries. Fast jag får avvakta med att beställa tills efter sommaren då jag inte har råd just nu.

diskret utsmyckning med läder under får man ha. ohh, ska med beställa har inte bestämt vilket än bara. men fatatde itne det emd tull och fraktavgifter?

är det från ett eu-land så tillkommer ingen tull/mva, bara frakt!
Skulle ville ha ett jag med, men jag vill ha mässingspännen ju.... :(

ville också haft mässingsspännen först tycker det är snyggast men vid närmare eftertanke var ju stigbyglar och alla detajer på sadeln silverfärgade och mina sporrar (använder iofs inga nu men iallfall)

Ok, men då hade jag också velat haft med mässingsspännen om det hade funnits.
Skulle ju ha varit jätte snyggt! :d Så när jag beställer så får det nog bli ett brunt Aries träns då. Men det var ju också supersnyggt! :) Dessvärre måste jag avvakta med min beställning tills runt v. 27-28 då jag sommarjobbat och fått in pengarna, har inte råd just nu...

Jag har Aries tränset, fast med annat pannband med starss i mitten bara(Kieffer).

Fick mitt från fam Bonde som stängde ridskola iomed att dressyrparet skulle ta över.

Vi som har sadelmakeri, fick massa träns att anv spännena på, ist för att de slängdes. Hittade 3 mkt fina träns som jag gjorde iordning. Som jag krängde iväg för 400-500 kr. Det ena Passieren behöll jag själv, sydde dit nytt spänne. Plus ett annat Pannband.

MKT bra kvalitet. Ser fortfarande som nytt ut efter 2 år.

Lite gammal tråd, men jag tyckte det var onödigt att starta en ny...

I alla fall, Ni som skulle köpa Passier-tränstet, har ni köpt det nu??
Är ni nöjda? Kvalité??

Tycker det ser så fint ut på bild!! :love:

blev inget för min del tyckte det var böligt med att beställa från annat land och grejejr om det inte skuklle passa.
så för min del blev det ett hubertus classic istället.

Samma här.. Verkade krångligt och beställa från annat land, med frakten och det så det blev inget för min del heller. Jag var och skulle köpa ett Hubertus Classic med bredare nosgrimma, på Henrikssons i somras i stället. Men tyvärr så var de slutsålda då :(

Så mitt Jacson får hänga med ett tag till. Jag tänkte att jag skulle börja spara ihop pengar, så jag har mycket pengar till scandinavium i stället. :) Och så kolla om jag hittar nåt fint träns där och köpa. Det är ju ett tag kvar dit, men inte så lång tid.
De brukar ju även ha mässpriser osv. där och det är ju så många utställare där så något träns borde man ju kunna hitta..

BTW. Är du nöjd med ditt Hubertus då?
Var det värt pengarna? Vad gav du för ditt träns + tyglar (om du har Hubertustyglar) ?

Jochanda skrev:
blev inget för min del tyckte det var böligt med att beställa från annat land och grejejr om det inte skuklle passa.
så för min del blev det ett hubertus classic istället.

Mm, det verkar lite krångligt att beställa från ett annat land..
Vilka ställen säljer passier i Sverige??
Jag vet Ingdams, men där är de onödigt dyra... :smirk:

Jag sökte lite på Google, hittade två ställen där dom hade Passiertränsen.
Dom hade ett träns hos Ryttare & Häst, men där kostade den modellen dryg 4000:- :crazy: http://www.ryttare.com/artiklar/Avdelningslista.asp?ID=114&Page=1&sort=3&show=1

Och så har Hästgallerian också. Men det står bara att dom säljer Passierträns, så du får i så fall ringa och kolla upp modeller, priser osv. eftersom det inte står på hemsidan.
http://www.hastgallerian.se/utrustning/utrustning_.html

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 326
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Atletix