Patella luxation operation

LoViBj

Trådstartare
Hej!
Någon i gruppen som gjort en patella luxation operation på sin hund hos Märsta veterinärklinik?
Jag har en Yorkshireterrierhane på snart 5 år som måste operera båda bakbenen.
 
Inte Märsta men dock samma operation.

Det är nog samma procedur överallt och veterinärer byter klinik emellanåt så jag tror inte just Märsta är speciell? (men vad vet jag som aldrig varit där?)

Operationen gick bra, De sågade av benet och vred det rätt samt gjorde en skåra för knäleden att löpa i. Det fanns ingen skåra att tala om tidigare.

Sex veckors konvalecens och vattentrask. Vattentraskande löste vi vid näraliggande badplatsen med sandstrand. (kändes onödigt att åka över en timmes bildfärd enkel resa för en liten stunds traskande. Och det var lokala veterinärkliniken som tipsade om badplats)
Innan nån blir upprörd - vi var där på sommarkvällarna när det var tomt. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
762
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
649
Hundhälsa Patellaluxation operation blivit sämre !!! Hej snälla behöver hjälp!! Just operera min hund för patella . Vi skött rehab exemplariskt...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp