Patellaupphakningar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare zanne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 834
Z

zanne

på en två-årig ponny kan det växa bort, och hur stor chans är det i så fall att det gör det. Sett en super söt shettis till salu med det. Enligt dom så säger vet- att det gör det.
:)

Sv: Patellaupphakningar

Min shettis hade också problem med detta och det började när han var ca 2 år, han har fortfarande problem om man inte håller han igång, promenerar man med han och arbetar med han så får han inga problem men står han bara i hagen en dag så kommer det direkt dagen efter, dvs om han nu inte hållit sej i rörelse i hagen då.
Det finns inga som helst säkerheter på att detta växer bort men det kan göra det sa min vetrinär men man kan hjälpa till med motion osv så e det större chans att han kanske slipper sina problem senare.
Enligt min vet. behöver dessa hästarna röra sej så mycket som möjligt.
Det blir en del jobb men jag skulle inte tveka att skaffa en till med dessa problem.

Lycka till

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
643
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 798
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: ameo
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka