pay and jump

froggy

Trådstartare
Gäller unghäst reglerna ang benskydd även på pay and jump?

Har en häst på 7 år som jag tänkte hoppa en pay and jump snart. Vilka regler gäller?
 
Sv: pay and jump

Det är upp till arrangören att bestämma men jag har mycket svårt att tro att någon skulle börja mäta benskydd, finns liksom ingen anledning!

Det brukar vara regler ang hjälm och väst samt att man inte får använda olämliga bestraffningar som tillämpas.
Har varit med om att folk blivit tillsagda att inta ha huva på jacka/tröja och det är ju också en säkerhetssak.
 
Sv: pay and jump

men har för mig att det är numera tillåtet att ha luva på tröjan/jackan? :confused: eller så har jag drömt. :angel:
 
Sv: pay and jump

Har läst TR 1 och 3
Hittade inget angående huva på jacka/tröja så då är det tillåtet igen, tydligen även på tävlingsbanan på lokal klass?!
Har pga graviditet och numera litet barn bara ridit pay n jump detta året så jag har inte läst på alla förändringar i 2011s TR.
Det hade tydligen inte funktionärerna heller ;)
 

Liknande trådar

Tävling hej jag undrar om icke godkända hästar får tävla i pay and jump eller inte? :)
Svar
7
· Visningar
1 558
Senast: Sirap
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: zarmino
·
Ridning Hej Skriver under nytt nick pga vill vara anonym. I helgen så var det en hoppryttare som under långa stunder red sin häst i rollkur...
Svar
9
· Visningar
1 251
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp