poloplayer
Trådstartare
En kompis i Australien har skickat mig ett PeeWee bett, enligt honom ska det vara toppen att rida med, men ser lite skumt ut! Är det någon som använt sånt bett och funkar det bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Är det bara jag som är lite efter och inte förstår hur man ska sätta det?
Ska sidostyckena sitta i de översta lösa ringarna och tyglarna i de nedra fasta? (Nu när jag skriver det så låter det ju som att det är självklart att de ska sitta så, men vafan)
Har du ingen bild på någon av dina pållar då ni har peewee bettet i munnen,har köpt ett men fattar inte riktgt hur det ska sitta för att sitta helt korrekt,hur har du satt ditt bett av de tre valmöjlighterna som finns//tackGoogla på peewee bit så hittar du hemsidan med massor av information hur det används. Man kan sätta tygeln på olika sätt.
Jag är supernöjd med mina bett, rider just nu 3 hästar/ponnies med dom, den ena har varit lite tjafsig tidigare men nu går hon lungt och bra med tungan under bettet.
Jag använder det i *all purpose position* på alla 3 som jag rider med det bettet.Här kommer en länk till en sida som visar hur man kan variera fastsättningen
http://www.peeweebit.com/instructions-for-peewee.php
Men jag skulle också vilja veta vilka sätt ni använt ni som redan rider på detta bett... skoj att höra vad andra tycker som provat....
Har ju bettet hemma liggandes för tillfället,så är ju jätte tacksam om bild kommerJag använder det i *all purpose position* på alla 3 som jag rider med det bettet.
En kompis lånade bettet och testade på sin halvblodsvalack (efter en hingst som tydligen är välkänd att ge avkommor med munproblem) och han använde det i *leverage position* och han tyckte att det var det enda bett som den hästen ej gick emot hela tiden i hoppningen (hästen gick ofta med tungan ute på ena sidan). Jag ska se om jag kan klura ut hur man får in en bild här så kan jag visa det på mina hästar.