• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare smessis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 599
S

smessis

Har läst lite trådar här på buke om olika bett.! Har aldrig ridit på pelham och tror inte jag behöver det heller. men är nyfiken på vad det är för skillnad om man rider på två tyglar. och vad varje tygel gör för något eller om man rider på delta. vad är skillnaden?
Jaktkandar, hur funkar det bettet? Det är väl liknande pelham i utseende. ska man ha fler tyglar på det också? :)

Sv: Pelham

Allt detta måste väl ha besvarats i någon av de trådar du läst? ;)

Men delta har du alltid hävstångsinverkan, med två tyglar har du möjlighet att använda en funktion i taget, antingen bridong- eller hävstång beroende på vilket som krävs för stunden. Som ett kandar, ungefär.

Ett jaktkandar har såpass kort hävstång att dubbla tyglar knappt gör någon skillnad.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 041
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 783
Senast: Emuliiaa
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 827
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka