pengar vid jul??

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Hopphopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 080
H

Hopphopp

när får man föräldrapenning och underhåll och sånt nu vid jul? får man det innan eller som vanligt?

jag brukar få min föräldrapenning den 27..

Sv: pengar vid jul??

Föräldrapenning kommer den 23e står det på försäkringskassans hemsida..
Barnbidraget den 20e kommer som vanligt..

Underhåll vet jag inte..

Nu har jag kollat igen såhär står det :

"Utbetalningar i december
Alla ersättningar som normalt betalas ut den 25, 26 och 27 kommer i december att betalas ut den 23, det vill säga dagen före julafton.
Ersättningar som normalt betalas ut den 18, 19, 20 betalas ut som vanligt i december. "

ok,tack så mkt=)

Åh varför var inte jag så smart att kolla där först innan jag frågade här då.. åh..

Ibland är man inte allt för smart:grin::p:o

Nu har jag kollat igen såhär står det :

"Utbetalningar i december
Alla ersättningar som normalt betalas ut den 25, 26 och 27 kommer i december att betalas ut den 23, det vill säga dagen före julafton.
Ersättningar som normalt betalas ut den 18, 19, 20 betalas ut som vanligt i december. "

Men vad bra!
Suveränt att få det den 23:bump:

ok,tack så mkt=)

Åh varför var inte jag så smart att kolla där först innan jag frågade här då.. åh..

Ibland är man inte allt för smart:grin::p:o

Haha! Ja det kan man ju undra! Jag skulle inte heller veta om jag inte precis innan jag svarade hade varit inne på FKs hemsida och råkat sett det! :rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Manji
·
Övr. Barn Min tonåring når dåligt med depression och stundtals ångest. Fått dispans fr FK att jag kan vabba för hen trots åldern . Börjar... 2
Svar
25
· Visningar
1 395
Senast: gullviva
·
Övr. Barn Hur fungerar det när den föräldern som är föräldraledig är så sjuk att hen inte kan ta hand om barnen? Jag ska börja jobba efter min...
Svar
6
· Visningar
638
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 090
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka