Vab eller inte

Om du har en flexibel arbetsgivare kan de bevilja tjänstledighet utan lön i efterhand.
Tänker att ni är ense om att du ska ersättas på dina ordinarie arbetsuppgifter under dessa två veckor. Formellt placeras du på någon administrativ uppgift som ska vara lätt att gå i från. I praktiken är du borta hela dagarna oavsett hur mycket av dem som blir vab. Den övriga frånvaro som uppstår i systemet görs sedan, dag för dag, till tjänstledighet av rätt %.
Låter ju smart ska kolla!
Alltså kortfattat är ej där på 2 v men i efterhand registreras on jag tagit vab eller bra varit hemma?

Alltså kortfattat är ej där på 2 v men i efterhand registreras on jag tagit vab eller bra varit hemma?
Typ.
Behövs väl lite smidighet och att rätt folk hos AG är med på det. Men för en kort period och med den vinst de gör med sina planeringsförutsättningar borde det kunna motivera struligare administration.

Har ni kontakt med nån inom vården? I så fall kanske det går att få intyg om att du behöver vara standard by och då kunna vaba kanske heltid?

Jag tänker att du planerar in tjänstledigt utan lön som du tänkt, och de timmar du ev behöver vara tillgänglig för barnet ändrar du till vab, både hos arbetsgivaren och fk.
Det är ju dock fusk eftersom vab endast kan ges om du avstår arbete. men om ag inte registrerar något förrän i efterhand så går det såklart inte att bevisa att man egentligen var ledig.

Min uppfattning är dock att du inte har en sgi under tjänstledighet, du kan skydda den med 3 mån skyddet men du kan inte använda den under tiden eftersom du är... tada... tjänstledig.

Så hur man t ex ska kunna vara tjänstledigt mån, deltidsvab och deltidstjänstledig tisdag, tjänstledigt ons, vab halva tors osv ska funka vet jag inte.

Det är ju dock fusk eftersom vab endast kan ges om du avstår arbete. men om ag inte registrerar något förrän i efterhand så går det såklart inte att bevisa att man egentligen var ledig.

Min uppfattning är dock att du inte har en sgi under tjänstledighet, du kan skydda den med 3 mån skyddet men du kan inte använda den under tiden eftersom du är... tada... tjänstledig.

Så hur man t ex ska kunna vara tjänstledigt mån, deltidsvab och deltidstjänstledig tisdag, tjänstledigt ons, vab halva tors osv ska funka vet jag inte.

Ska kolla med AG med så klart tror bara de ville vara sjysta så jag kan. Få en inkomst dessa veckor men de förstod nog inte att jag inte kan ta vab om jag är ledig. Så de vill nog ej fuska men tänkte nog ej hur det ska funka praktiskt.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 118
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 929
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Min partner har nyligen startat eget företag här under hösten. Det vi fortfarande inte blir kloka på är detta med VAB/föräldraledighet...
Svar
18
· Visningar
2 399
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka