T

tirnanog

Finns det något man kan jobba med inom hästområdet som man kan få en lön utav? Eller är det så att min enda chans är en sista minuten biljett till usa, italien eller tyskland?

Jag blir fullkomligt hjärntvättad i hjärnan av att vara inne i ett industrihus hela dagarna och göra samma monotona skit hela tiden. Fattar inte hur folk står ut!!!!!

Jag har tänkt på många saker man kanske kan göra i sverige, vår enda marknad är ju nästan trav och galopp, sen finns det inget mer. Ingenting är tillräckligt stort här. När man väl dividerat färdigt visar det sig att de flesta av ens idéer mest involverar oseriösa människor som inte är bra för en.

Utomlands finns det jag vill jobba med, och man får en lön att leva av.

Men ska man lämna, sitt land, familj, pojkvän och alla hästar??? Jag vet inte alls!!!! Blir ju snart galen, men det blir jag ju om jag lämnar allt med.

Vad ska man göra? Är väl född i fel tid helt enkelt!
 
Jag vet inte riktigt vad du är ute efter för jobb, men är det stalltjänst-/hästskötarjobb du tänker på, så finns det sådana med OK lön inom såväl trav-, galopp- som ridsport.

Om man sedan utbildar sig, så finns det ganska många olika sorters jobb inom "hästbranschen": ridinstruktör, fritidsledare, tränare, kusk/jockey, ungdomsledare, hippolog, agronom, veterinär m fl.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 688
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 742
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 782
Senast: Elektron
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp