Pengarna tillbaka på försäkringen?

Lär gå bra. Men du får ju givetvis bättre konkret svar om du ringer och frågar utifrån det helt enkelt 👍

Inte någon summa pengar att det spelar roll. Bara blev nyfiken kring det. För lär ju vara fler än jag som helt glömt av - och kunna handla om mer pengar än en tusenlapp
 
Inte någon summa pengar att det spelar roll. Bara blev nyfiken kring det. För lär ju vara fler än jag som helt glömt av - och kunna handla om mer pengar än en tusenlapp

Ja det bästa är väl som sagt om du är osäker och missat att anmäla sedan lång tid, att lyfta luren till FB eller maila dem med frågan för att få svar 👍
 
Inte häst då men på smådjur tar Agria fortfarande "betalt" en viss del av premien som man får tillbaka om djuret avlider om man använt försäkringen det försäkringsåret.
 
Jag tänkte mer om man skulle höra av sig nu och vilja avsluta försäkringen från och med mars för man avlivade i februari?

Ja precis, som jag skrev (kanske otydligt) så brukar det inte vara något problem till och med upp till ett år efteråt. Tycker absolut man ska anmäla att djuret är avlidet i efterhand om man glömt/missat det, det är ju pengar du kan ha till annat.
 
Avslutade gammelmans försäkring hos Agria dagen efter han gick bort 2012. Fick inte tillbaka något, men han hade så låg försäkringspremie
 
Avslutade gammelmans försäkring hos Agria dagen efter han gick bort 2012. Fick inte tillbaka något, men han hade så låg försäkringspremie
2015 fick jag tillbaka och då hade jag ändå bara deras senior försäkring som inte kostar mycket och att det dröjde innan jag sa upp dom, var inte ens jag som ringde utan det var en från Agria som ringde mig för att diskutera mina försäkringar, jag passade då på att säga upp 2 försäkringar och den jag pratade med frågade när så jag kunde få rätt pengar tillbaka.
 
2015 fick jag tillbaka och då hade jag ändå bara deras senior försäkring som inte kostar mycket och att det dröjde innan jag sa upp dom, var inte ens jag som ringde utan det var en från Agria som ringde mig för att diskutera mina försäkringar, jag passade då på att säga upp 2 försäkringar och den jag pratade med frågade när så jag kunde få rätt pengar tillbaka.
Hans kostade typ 350 kr om året bara
 
Agria betalade tillbaka pengarna då försäkringen betalades in bara ett par dagar innan hästen togs bort. Vi visste inte att hästen skulle tas bort just de datumet utan vi fick en tid lite akut. Hästen var utdömd för svår artros.
 
Det spelar ingen roll om du betalar årsvis eller per månad för det räknas över hela året ändå.
Numera tror jag det är så att du får tillbaka från alla bolag men jag har fått betala premie i 6 månader för en död häst hos Agria. :mad:
Det var dock 2003 och jag tror att det ändrades efter massiv kritik.
Japp,kritik och en sväng hos Sverker i Plus.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 424
Senast: Mia_R
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 495
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 180
Senast: Manji
·
Övr. Hund Sanslösa priser på försäkringar nu alltså. Trygg Hansa ville att jag skulle betala nästan 15 000kr om året för Ammo, och då pratar vi...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp