Sv: Pepp-tråden (Islandshäst tävlingar)
Kveikja o jag debuterade ju förra sommaren, jag var NÅGOT nervös, men inte såpass att jag blev dålig. Däremot red jag dåligt. Körde t.ex. fel galopp i två varv utan att märka nåt

O tölten, ja det var mer galopphopp än töltsteg, men vi lyckades knipa seger på första T7an ändå! Kvekki lärde sig snabbt att ovalbanan var jobbig så hon tappade all geist när hon kom in där. Hemma töltade hon hur flott som helst, o så inne på banan bara tvärdog all entusiasm. Det där med uppspelt, energisk pga all uppståndelse- njae inget för kvekki

Andra tävlingen så försökte hon springa ur banan varje gång vi passerade grinden (publiken drog efter andan varje gång) o på motstående långsida ville hon in på gräset. O så var vi på tävlingskurs, det var roligt, domaren var helt salig över kvekki! Då stärktes tävlingssjälvförtroendet lite. Hon sa att om kvekki gick i form(kunde inte det då) hade hon fått en 7a på skritten! O skritten förändras ju inte så det skall bli spännande o se iår!
På såna småtävlingar tror jag inte jag kommer vara så värst nervös mera , det är nog värre nu till våren när jag planerat att vara med på riktiga tävlingar! Vi tänke oss
vesturcupen, djarfur open och till hösten
Djarfur Km. Men vi får väl se, fortsätter vi grisepassa så håller vi oss hemma, tölten får ju åtminstonne vara ren på träning innan tävling. Då är jag groom åt Mathias o Snöggur istället, de skall oxå prova tävla iår!
Jag prövade ju oxå tävla Snöggur, i öppenklass i höstas! O det var inte vidare smart, även om han är en erfaren tävlare o tog mig runt banan i rätt gångarter. Vi platsade inte riktigt i öppenklass, men var så illa tvugna eftersom han måste ridas på pelham för tändernas skull. Uttagningen gick strålande, men finalen? Det var töltrace värre, temposkillnader?- nej det var ökad tölt varv efter varv till han inte orkade mer. Jag hade ingen broms! Poängen hade nog kunnat bli bättre om han hade lyssnat. 4.8 i utgn o 4,3 i final. O på bilderna gapar han nåt fruktansvärt... Domaren(kompis) tyckte vi skulle ha nosgrimma på nästa tävling *piinsamt* Lika illa var att jag hade flätat håret, så hjälmen satt uppepå huvudet o jag såg ut som en byfåne. Det var mer pinsamt än kveikjas orena tölt...
Hjälmen bortklippt
O fin galopp! Men alldeles för fel...
(
Gud vad jag inser att jag läntar till sommar o sommarpäls)