Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Åh, jag håller med dig totalt :) Det är djuren (just nu min hund) som får mig att överleva och hitta en mening till att gå upp om morgnarna. Det är på honom jag bygger min vardag, hans rutiner blir hållpunkter för att få mina dagar att fungera och utan honom skulle jag känna mig så ensam, skulle inte stå ut. Så om du är crazy cat lady är jag definitivt crazy dog lady :D Haha, jag får hålla mig för att inte prata för mycket om honom när jag är med folk för jag vill inte framstå som besatt och jag inser att alla andra kanske inte är lika intresserade av alla små saker han gör eller vad som händer i vårt liv :p

Jag kom på att jag inte kan någon dag vecka 27, den veckan vet jag att jag inte har möjlighet att få hundvakt. Jag hoppas jag kan få det om vi bestämmer en annan dag men det tror jag :)

13 och 14 tycker jag också verkar bra, vi kan väl göra en lista med vilka som kan då så får man fylla på? Jag skriver upp dom som redan svarat :)

Jag kan 13 eller 14 juli:
-Qelina
-Lindgren
- Stormkast

Senast ändrad:

Haha mina djur är de mest bortskämda iaf här omkring ;) de få kronor jag får i månaden lägger jag på dem :o

Vad bra! :D Ja det är sant, förstås! Då kommer jag att fortsätta att påminna dig när jag känner att du behöver bli påmind ;)

Tack så mycket! Fick precis ett sms av studierektorn att hon var imponerad av hur snabbt jag lärde mig genetiken... Hon har ju haft de kurserna och det har ofta krävt lååång tid och många förklaringar för att folk ska förstå hur det hänger ihop - jag fattade direkt när hon förklarade. (Jag fick såklart rita ett korsningsschema också för att visa att jag förstått). Så förhoppningsvis är jag faktiskt lite smart så länge hjärnspökena håller sig undan :p

Jag VET att du är smart så det är inget du behöver fundera på ens! Börjar lärarna ge sig snart, nu kan det väl inte komma fler uppgifter eller prov? Ta åt dig av berömmet du fick av studierektorn, det förtjänar du för oj vad du har slitit och så bra du har klarat allt.

Jag är verkligen imponerad, mest av att du klarat det mentalt och att du gjort det trots att du haft en så tung period (resultaten är super bra också så klart men bara att genomföra allt var ju en utmaning och sen att du klarade det så bra var som strösslet på en glass (ehh, kan man säga så eller hittade jag på det uttrycket nu?)

Du förtjänar en riktigt :bow:

Tack :love:

Har inte hört uttrycket förut men det funkade ju bra :D

Jag är faktiskt också imponerad över mig själv - jag påbörjade kampen med uppgifterna när jag fortfarande var sjuk, och avslutade dem med toppbetyg och med ett mående som är bättre än på ett år! DET är en bedrift! Jag var nämligen orolig över att krascha igen när jag mötte det berg av uppgifter som jag hade att göra. Jag menar, jag har gjort ett halvårs heltidsstudier på en månad samtidigt som jag fortsatt med de "vanliga studierna"...

Nu hoppas jag att min idiotlärare tycker att det räcker med uppgifter, så att jag kan luta mig tillbaka och njuta lite den här sista månaden :banana:

Fascinerad över dem som orkar plugga! Vill så gärna men måste läsa upp ett betyg, och de är inte direkt mitt favorit ämne heller. :banghead: problemet var att jag klarade inte kursen på gymnasiet då min lärare inte orkade svara på mina frågor :mad:

Nu skriver jag igen :o

Jag tänkte på en sak när jag var ute med hunden. Att jag faktiskt blivit och blir större är ju bevisat i och med att jag går upp i vikt och kläderna sitter annorlunda. Men jag måste kanske försöka ta in att större inte är samma som stor/tjock ?

Jag ser och känner förändringen och eftersom jag redan tyckte jag var stor innan så tycker jag ju så klart att jag är gigantisk nu. Och om jag är gigantisk nu så gör ju varje kilo jag går upp mig till någon som liknar den där Plumpen i Kalle Anka (den där elaka oformliga saken).

Jag måste lära mig att inte se allt så svart och vitt. Jag gör alltid det. Om jag tänker att jag inte är smal då är jag absolut jätte tjock. Det finns inte dom där gråskalorna dvs att jag kanske inte är jätte smal eller ens smal utan normal. Nej i min värld är det mesta antingen eller, göra något perfekt eller inte alls, stor eller liten, bra eller dålig, glad eller ledsen, full av känslor eller tom.

Är det någon som känner igen sig i det här sättet att tänka? Tycker ni också att det kan vara till problem? Hur kommer man tillrätta med det?

Den där första meningen var det bästa jag läst av dig idag! Nej, större betyder absolut INTE stor/tjock! Du är fantastiskt söt, men din kropp är inte ett dugg hälsosam just nu. Förstå hur snygg du kommer bli när du blir större! Du kommer inte att bli en Plump - du kommer bli Julia Roberts!

Det där har också varit ett problem för mig, att man är antingen eller. Och just nu är jag stor - men ärligt talat så känner jag mig rätt snygg ändå ibland (säkert för att jag mår bättre nu). Och jag tycker ju att mina vänner är dösnygga de med, även om de väger lite mer eller lite mindre än vad som är "idealet". Man mäter inte utseende i storlek helt enkelt och jag tror att det är det man får pränta in - att det finns decimaler mellan 1 och 2, att 1 eller 2 inte är svaret på alla ekvationer och att allt inte mäts i siffror!

Tack, kul att jag kan få ur mig något smart ibland ;)

Jo men jag menar det här svartvita tänkandet även i andra situationer än med mat och kropp. Känns som att jag är så i allt; relationer, skolarbete, jobb, med hunden,hur jag mår osv osv.

*kl*

Tänkte hoppa in i tråden nu, för att inte skriva alltför mycket om min sommarångest i beachtråden. Vet inte hur jag ska överleva sommaren, längtar bara till hösten. För er som inte vet så har jag varit psykpatient sen jag var 14 år, är 26 nu. Är just nu sjukskriven (för ptsd) men ska börja plugga i höst (typ det enda som är bra).

Lindgren- Jo det är väl det som ställer till det. Alla kan säkert ha lite svängningar eller att saker är svart/vitt ibland men att det blir tusen gånger starkare och intensivare för mig...

Senast ändrad:

Kl
Känner mig inte allt för peppad på student fest nu... Fortfarande inte hittat nått att ta på mig som gör att jag inte ser gravid ut :banghead: okej de är inget fel med att vara gravid men jag är ju inte de :mad::mad:
Suck nej lägga sig i sängen och glo på rena rama Rolf och försöka muttra upp sig lite :cautious:

Hej Niyama :)

Har saknat dig lite nu när jag inte skriver i beachtråden längre. Hur är det med dig? Vad är det med sommaren som ger dig så mycket ångest? Vad ska du plugga i höst?

Kram

Hej! Jag har insett att det är här du håller hus istället :) Hur mår du? Jag har bara skumläst lite i tråden, den är lååång! Jag ska plugga på komvux, är inte klar med gymnasiet eftersom min rättsprocess pågick i nio månader när jag gick i ettan så jag fick hoppa av till slut.

Vet inte vad det är med sommaren, är nog mycket sen förr när sommarlov och jullov var så hemskt för att jag blev så utlämnad till min familj. Sen är min psykolog ledig så den "ventilen" finns inte. Och sen är det bara allmänt att alla är så himla glada och det är såå underbart med sommar och värme och semester och kontrasten mot mitt liv blir liksom större än vanligt... eller hur man ska säga.

Hmm, det låter som att det är mycket som spelar in i att sommaren blir jobbig. Har du någon annan du kan gå till när psykologen är ledig, någon vikarie eller så om det krisar? Min är också ledig ett par veckor men jag hoppas jag ska klara mig ganska bra ändå, måste tro det och just nu känns det som det ska gå även om det är jobbigt.

Vad ska du läsa för kurser på komvux, är det ämnen du tycker om?

Hur är det nu, hur ser sommaren ut nu när du är vuxen? Bor du med någon eller själv? Har du något bra planerat för sommaren? Har du några djur som du kan lägga tiden och kärleken på? Förstår vad du menar med att det blir stora kontraster mot alla förväntningar och hur alla andra lever, men i år ska jag försöka leva så normalt som det går men det förstörs av att jag inte har någon semester och måste gå i dagvård hela sommaren, är så trött på den och den sjuka världen. Och att jag är så låst och tvångsmässig och styrd av sjukdomen, jag kan inte göra det som mina jämnåriga gör och det är så tungt. Men i år är jag iaf inte inlagd på psyk hela sommaren så framsteg från förra året..

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Kattbilder #10
  • Oseriös avel 2023