Min spontan tanke var sofa dog wear som har en y-sele för vinthundar med magrem som sitter långt bak. Jag har en sele från dem till min faraohund men med dubbla magremmar. Den är väldigt mjuk och bra för min hund som lätt får skav i armhålan. Nackdelen är att den inte är ställbar i halsen, men deras måttabeller är väldigt bra.
Tack, det var ett bra tips! Det kan vara nåt att testa när jag ska beställa kläder till min vinthund

Lite tveksamt dock när den inte är ställbar i halsen. Vet du hur det funkar med returer? Har för mig att jag har hört att de kan vara struliga, jag kanske minns fel?
Jag har också en sele från dem och är nöjd. Det jag kan tycka dock är att fodret är ganska strävt, iaf på den jag har (Y-sele med dubbla magremmar). Nu är min hund välpälsad men hade han varit naken tror jag han hade fått skavsår av fodret eftersom det är så strävt i tyget.
Hmm, ja många selar är tyvärr lite sträva i tyget... Skulle den sitta bra i övrigt så kan väl dock Torsten ha en tunn tröja under, så kanske går det ändå
Jag skulle satsa på att beställa från någon som syr själv. Behöver den vara lika ställbar även om den är måttsydd?
Jag har övervägt det starkt, då får jag ju rätt proportioner och typ fleecefodrat och mjukt om jag vill. Den behöver inte vara speciellt ställbar om den är måttsydd
Även om Dog copenhagen inte är ställbar i ryggen så är remmen absolut längre än vad den är på den selen som syns på bilden så jag tror absolut att den kan passa på Torsten (så länge den inte skaver förstås).
Jag har köpt den selen till tre olika hundar som alla är lite olika i kroppen och den har suttit bra på alla tre. Köpte från Dogmania och beställde två storlekar då jag var osäker vilken som skulle passa. Skickade då bara tillbaka den som inte passade, tror returfrakten var gratis och med klarna faktura behöver man inte heller ligga ute med pengarna

Tycker du ska testa innan du måttbeställer
Jag har hört så mycket gott om den selen att det verkligen lockar att prova, smidig retur lät ju toppen

Skulle tyget vara lite skavigt så går det eventuellt att lösa med en mjuk tröja under, så det är nödvändigtvis en dealbreaker. Det viktigaste är hur den sitter!
Beställde denna.
Visa bifogad fil 56173
Tog XS , får se om det funkar
Vad kul! Hoppas den funkar bra, uppdatera gärna sen om du vill med vad du tycker
Finns ett märke som heter Anny-X som jag är lite nyfiken på själv, aldrig sett i verkligheten så jag vet inte riktigt om det är vad du söker.* Länk raderad av moderatorn*
Edit: ja, det fanns ju dessutom olika modeller ser jag nu.
Jag har sett den också, och varit nära att beställa faktiskt. Den är ju inte heller ställbar över ryggen men det uppges ju att den ska sitta långt bak från armhålorna... Jag har inte heller sett den irl eller hört så mycket om den... Safety-varianten med dubbla remmar har jag funderat på, då kanske jag i alla fall kan klippa bort de främre remmarna om de skulle störa
Sådan här kanse
* Länk raderad av moderatorn*
Ja, kanske

Lite risky dock när det inte är ställbart i halsen tycker jag, och så undrar jag lite hur det funkar med returer dit. Ska fundera!
Som många redan nämnt tror jag Dog Copenhagen kan vara ett alternativ. Tipsar också om att man kan sätta på nosludd till häst om en sele sitter bra men är lite för hård.
+
Vet faktiskt inte riktigt, men om du hittar en sele som är bra för allt annat, bortsett från att de inte har mjukt foder vill jag bara tipsa om att det är enkelt att klä in selen i nosludd som man har till hästar.
Tack båda för tipset, det använder jag redan till den större hunden som har tunn päls på sidorna

Torsten får dock skav typ på ryggen under där remmarna möts och under Y-et på halsen och andra ställen som är lite knepiga att säkra med nosludd (som dessutom varit väldigt stora/utstickande för lille Torsten, men det finns säkert mindre/plattare varianter). Ni har dock rätt i att det inte är kört bara för att tyget inte är helskönt, han skulle kunna ha en tröja under eller så kanske jag kan sy fast lite fleece på selens insida
Jag har denna från arken zoo, men vet inte om du tycker den hamnar för nära armbågarna? Den har i alla fall knäppe runt halsen (1) och runt bröstkorgen (2).
Visa bifogad fil 56188
* Länk raderad av moderatorn*
Jag såg den på Arken härom veckan och blev nyfiken, just för att den går att öppna vid halsen! Tyckte dock den såg lite stel/klumpig ut för Torsten och möjligen också för nära armbågarna på honom... Men kanske kan vara något att prova i alla fall
Tack allihopa för tips! Inget som känns 100% ännu, men kanske en del som kan funka ändå.