Persilja i fodret?

C

Colonels_king

Är det någon som har någon kunsap eller erfarenhet av persilja?
Jag har hört att det är bra för hosthästar för det öppnar upp luftvägarna, och även för hästar med astma, stämmer detta?
 
Sv: Persilja i fodret?

Hej!

Lite info om persilja på häst:

Persilja
Urindrivande, lindrar vid väderspänning, stimulerar livmodern, slemlösande och matsmältningsbefrämjande. Rik på vitamin C, järn och koppar. Bra tillskott vid blodbrist. Huvudmedel vid urinvägsinfektion och stimulerar mjölkproduktionen hos digivande ston.

Mvh / Fia
 
Sv: Persilja i fodret?

Alltså ingenting som kan skada hästarna,
Tack så mycket för informationen =)
 
Sv: Persilja i fodret?

Vet inte precis men har för mig att jag hört att persilja innehåller ett gift som lagras i kroppar vid större mängder. Många djur äter inte persilja. Jag gav mitt marsvin persilja efter råd av någon. Det dog. Det är möjligt att det hade dött i alla fall. Vem vet?
 
Sv: Persilja i fodret?

Ojdå, jag hoppas på högstnaämndarådet. Min häst verkar behöva lite persilja om det nu stämmer! :) Ska höra med vet.!
 
Sv: Persilja i fodret?

Skapar liv i en gammal tråd ;)

Hur gick det med persiljan? Vad sade veterinären?
 
Sv: Persilja i fodret?

Jag ger ofta lite persilja till min häst, och han tycker om det. Läste det i min örtbok för hästar, så det kan ju knappast vara skadligt! Är väl rikt på järn och c-vitamin om jag kommer ihåg rätt... :)
 
Sv: Persilja i fodret?

Men då kan det ju vara perfekt att ge ihop med vitlök som sägs ge blodbrist.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Även hästars luftvägar kan drabbas av den kroniska sjukdomen astma, som kan ge andningsbesvär och nedsatt prestationsförmåga. Sjukdomen...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·
Hästvård Mina medryttar hästar har precis diagnostiseras med Astma. Någon som har häst med astma? Kan dem leva med det? Fungera till ridning...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: lillamy73
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 427
Senast: MiniLi
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 804
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp