Personlig assistent

Lycanthrope

Trådstartare
Jag ska på "intervju" hos en person som jag kan komma att bli personlig assistent åt. Det gäller en man i övre medelåldern.

Jag har ingen tidigare erfarenhet av yrket, däremot hemtjänst och äldreboende. Studerar även till undersköterska.

Det jag funderar främst på är hur jag ska klä mig?
Något stort "gör/säg absolut inte såhär"?

Var absolut dig själv. Det viktigaste som personlig assistent är att ni har en bra kemi mellan er, att det inte behöver bli konstigt eller spänt eller att du mår dåligt av att spendera tid i hans närhet. Svårt att veta i förväg men var dig själv och gå på magkänslan.

Klä dig i normala vardagskläder typ jeans och tröja, helt och rent.

Var dig själv. Se ut som du brukar göra och trivs med. Ni ska "leva" ihop under flera timmar i veckan och det är i huvudsak personkemin de går på.

Jag är också PA åt en äldre man. Vi har jättekul ihop och trivs bra. Jag gick på intervjun som mig själv. Att vara i någons hem är mycket känsligt så det är enormt viktigt att det personliga stämmer. Speciellt när det är sjukdom med i bilden som påfrestar brukaren och ev anhöriga som också bor under samma tak.

Lycka till.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 288
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 692
Senast: Dentaku
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka