Personlighetstyper

Är tydligen "ENFPare".
Fri själ i festens centrum, ENFPare är oerhört självständiga och de har behov av kreativitet och frihet. De förlorar snabbt tålamodet och blir nedstämda om de fastnar i en enformig roll. De är charmerande, självständiga, energiska och omtänksamma.
 
Jag brukar få ISFJ på de flesta sådana tester, och fick det även här. Det stämmer ganska bra.

"ISFJ personlighetstypen är ganska unik eftersom många av deras egenskaper motsäger sig deras individuella karaktärsdrag. Trots att de har det Pricnip-fokuserad (F) karaktärsdraget har de fantastiska analytiska förmogor; trots att de är Introverta (I) har de välutvecklade person-färdigheter och stabila social förhållanden; trots att de är Planerande (J) typer är de öppna för förändring och nya idéer. "

Kom på att det där inte alls stämmer, att jag får det på alla tester. Även fått INFJ förr.
 
Senast ändrad:
Det här är jag och ptja, det stämmer rätt bra både bilden och tillhörande mer utvecklande text
personlighet_zpsno2fnmqm.jpg
 
Det känns sådär pålitligt när Arya Stark och Martin Luther King ska symbolisera vissa personlighetsdrag.

Personligen tycker jag att såna test är ovetenskapligt nonsens. Jag kan faktiskt inte begripa hur ett företag kan köpa in dem. Har gjort flera tester och tycker de stämmer skitdåligt eller känns lika stereotypa som de tester man gjorde i Veckorevyn förr.
 
Jag blev ISFJ-T "Försvarare". Det jag brukar bli och som jag känner igen mig mest i så det är nog rätt :)
 
Mindes en diskussion jag hade för några år sedan med en kille på skype på temat personlighetstyper. Alltså de 16 personlighetstyper som man ska kunna dela in hela mänskligheten i. Jag antar att en total uppdelning på dessa 16 är omöjlig. Jag själv hamnar mitt mellan två lika men ganska olika personlighetstyper (alla test jag gjort pekar bara på en av typerna dock). Jag undrar om någon på buke har större insikt i dessa personlighetstyper eller i alla fall vet vad jag pratar om :p. Och till eder andra, vilken personlighetstyp får ni? Stämmer beskrivningen bra in? ... Sen undrar jag lite vad man ska göra med denna nyfunna kunskap :idea:

Det där är väl Meyer-Briggs?

Det kan vara bra att veta att den inte är vetenskaplig. Med andra ord, den stämmer inte. Så den är mer att betrakta som en kul grej, inte som ett personlighetstest.
 
Det där är väl Meyer-Briggs?

Det kan vara bra att veta att den inte är vetenskaplig. Med andra ord, den stämmer inte. Så den är mer att betrakta som en kul grej, inte som ett personlighetstest.

Dessutom är vi människor oftast väldigt dåliga på att bedöma oss själva. Något som andra metoder tagit fasta på.
 
Är tydligen "ENFPare".
Fri själ i festens centrum, ENFPare är oerhört självständiga och de har behov av kreativitet och frihet. De förlorar snabbt tålamodet och blir nedstämda om de fastnar i en enformig roll. De är charmerande, självständiga, energiska och omtänksamma.

Du och jag ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 717
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 341
Relationer Vilken konstig rubrik det blev men jag ska försöka tydliggöra och hjälpligt sammanfatta! Jag ber ödmjukast om er uthållighet i det här...
Svar
9
· Visningar
1 435
Senast: Björk
·
Hästvård Nu har jag äntligen varit på föreläsningen av O.L så jag tänkte rapportera lite, det var ju tidigare funderingar kring dessa...
2
Svar
35
· Visningar
2 716
Senast: Tavro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp