Pessoa-bett

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Winter

Vad anser ni ang. pessoa bett?
Vad har de för inverkan på hästen (varför?) ? Är de väldigt skarpa? Vad bör man tänka på när man rider med ett pessoa bett?

Jag har själv bara ridit på ett pessoa-bett en gång i mitt liv och har inga som helst planer på att skaffa ett eller liknande, eftersom jag föredrar tränsbetten. Dock tyckte jag att hästen gick jätte fint och jag själv fick en grymt mycket mjukare hand när jag red på pessoa-bettet. Läste någonstans där någon hade skrivit massa dåliga saker om pessoa-bett och blev därför lite nyfiken på vad ni andra tycker?
 
Sv: Pessoa-bett

Som sagt, sök så får du fram hur många åsikter som helst inom detta.

Jag har i alla fall inget gott att säga om pessoabettet, skulle aldrig få för mig att rida med ett sådant.
 
Sv: Pessoa-bett

jag själv förstår inte ens varför detta bettet finns till även kallat hissbett hur hemskt låter inte det:cry:
hästen knäpper av i nacken och det är väldigt skarpt då man kan dra o dra utan att det tar stopp likosm:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 123
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej, har en häst som kan bli ganska på och framtung när vi hoppar, och hade tänkt att köpa hem ett bett för att testa om det blir...
2
Svar
20
· Visningar
2 675
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Freazer
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 264
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp