E
Escada
Vad tycker ni om dem -att de bara får hästen att "knäcka av nacken" eller att de ger en bra effekt? Det verkar råda delade meningar nämligen.. Så vad säger ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jasmine1 skrev:Jag tycker att pessoabettet är superbra! Perfekt för en häst som är stark i munnen. Jag började använda det till min ponny för att hon är så stark när jag ska få henne på tygel, nu går hon jättefint och ska succesivt byta till ett vanligt tränsbett .![]()
Nä, det är ju sant...Qyenn97 skrev:![]()
![]()
![]()
min häst går inte att rida på tredelat för tillfället, blir jättestark. Och när jag red för min dressyrtränare igår så sa hon själv att han trivs mycket bättre på pessoat. Hon sa även, pessoa gjorde ju inte detta bettet för att det var dåligt. Men ett bett passar ju inte alla eller hur?
Cockney skrev:Dock vill jag poängtera att jag är av den åsikten att man bör kunna rida sin häst på vanligt bett till vardags. Det finns ingen större mening att sitta och rida på ett skarpt bett dag ut och dag in, då kommer det att tappa effekten.
Utan jobba hästen lydig på ett milt bett sedan kan man betsla upp hästen om det behövs vid ex. hoppning