Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PrinceFair skrev:jag tycker att det är ett värdelöst bett att rida på för att det faller igenom så fort, och man måste lätta tillbaka till noll efter varje tygeltag för att få effekt av nästa
och därför tar hästarna inget ärligt stöd på det utan krullar mest bara ihop sig
Jag har tänkt att pröva pessoabett på min häst dom gånger vi rider ut flera stycken i skogen eller på långritter. För då blir hon så glad och het att det inte går att rida henne.Lillan_tuff skrev:De få gånger som jag har ridit på pessoabett har jag inte gillat det.
Jag är dock av den åsikten att bettet ska anpassas efter hästen. Jag själv har ridit "min" häst på vanligt tränsbett, tredelat och rakt och på henne skulle jag aldrig stoppa in ett pessoa, pga att hon INTE behöver det.
Dock rådde jag en vännina att prova ett till sin ponny eftersom han var så stark att han drog dem ur sadeln och på honom fungerade det jättebra. Det blev tillslut så att de red ut och hoppade honom med pessoabettet och använde ett delat gummibett på honom när de red dressyr eller markarbetade.
Pessoabett är nog inte sämre än något annat bett, men man bör nog tänka sig för vad man har för häst, precis som med vilket bett som helst.
//Lillan
Louise skrev:Jag har tänkt att pröva pessoabett på min häst dom gånger vi rider ut flera stycken i skogen eller på långritter. För då blir hon så glad och het att det inte går att rida henne.
Jag tyckte ditt inlägg stämde bra in på mig!![]()