Pessoa Magic System Pelham

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emmapaztej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 997
E

emmapaztej

har nyss köpt ett sådant då jag gillar att mundelen (tvådelat) inte viker sig i slår i gommen! Men en liten fundering, mundelen som på vanliga pelham sitter ju liksom fast i pelhamet , alltså inte rörligt upp och ned, med det är detta , förstår ni vad jag menar? :) gör det bettet mildare, skarpare eller ngn speciell funktion :) ?

Sv: Pessoa Magic System Pelham

har nyss köpt ett sådant då jag gillar att mundelen (tvådelat) inte viker sig i slår i gommen! Men en liten fundering, mundelen som på vanliga pelham sitter ju liksom fast i pelhamet , alltså inte rörligt upp och ned, med det är detta , förstår ni vad jag menar? :) gör det bettet mildare, skarpare eller ngn speciell funktion :) ?

http://www.google.se/imgres?imgurl=...1&ndsp=24&ved=1t:429,r:7,s:0&biw=1366&bih=528

så menar jag , kolla på mundelens kanter, den sitter liksom inte "fast" i det stora ringen om ni fattar .. :D

Heisann, Emma :)

Oisann! Det var et nytt type bitt (ellers ihvertfall noe jeg ikke har sett før :)

Skulle tro dette var en blanding av et pelham m/ delt munnstykke og et type gag bett. Hmm..
Er ikke sikker på virkningen og om det er sterkere eller mildere, men jeg skulle tippe mildere da vektstangprinsippet kanskje blir mildere da selve munnstykkene kan bevege seg opp og ned (som på et gag)... ?

Håper du finner ut av det :)

Vh, Lotte

Det är skarpare än vanligt pelham har det själv, att det rör sig på sidorna ger en gag effekt på det alltså att bettet flyttar uppåt i munnen när du tar i det vilket ger en upplyftande effekt på huvudet nu är gagspelet väldigt litet men har klart en effekt på hästar som lägger sig på bettet kontra de som rullar ihop sig bakom handen.

konstigt att de gjort så :/, kan man inte typ tejpa fast mundelen?... om man nu vill ha pessoa bettet utan gaget och det inte finns dvs :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Skulle vilja höra åsikter om Pessoa 3 delat "Magic System" bett, någon som kanske har erfarenhet av det bettet? Är det ett bett i...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: Sorbe
·
Utrustning Tänkte ungisen skulle "lära sig" eller åtm vänja sig vid att gå på sitt tvådelade utan tejp runt leden för att stabilisera. Ett par...
Svar
9
· Visningar
1 748
Dressyr På försäljarens hemsida står det: "Unikt formade bett för att skona hästens tunga och gom. Magic System-bett förhindrar att bettet...
Svar
18
· Visningar
5 714
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har funderat en hel del på sista tiden över hur hästar behandlas av oss ryttare. På dressyrtävlingar tex där det "ultimata" är att... 2
Svar
23
· Visningar
2 326
Senast: moli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur