Pessoa skydden har kommigt :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 375
Sv: Pessoa skydden har kommigt :)

Var en massa test på skydd i någon häst tidning för ett tag sen (kommer inte ihåg vilken) Där stod det att just de här skydden ventilerar bra, men att grus kilar sig fast väldigt lätt mellan ben och benskydd.
Ser ut som att de lätt kan få skav av dessa.

Dyra, och enligt mitt tycke ej funktionsdugliga och fula :crazy: men smaken e som baken=delad :D

funderar på en sak..
om man skulle ha skydd som dessa, men att man lägger på ett tjockt tyg (som andas) utanpå för att förhindra att grus kommer in, då skulle dom nog vara helt ok

*knapplån*

Är det bara jag som kommer ihåg att det har funnits liknade skydd för kanske 15-20 år sedan? De var i något lätt frigolit liknade material och var mörkt gröna eller kanske bruna (eller var de svarta, minnet är inte vad det borde vara :p).

Mvh

Tora

Såg tråden nu, skydden ser ut som papiljotter.

Hemskt fula skydd. SKulle aldrig betala dyra pengar för ett par sånna där.

spysmiley!

Håller faktiskt med Havregryn här, dom är snygga:d
Har själv kollat på dom efter att ha läst nummret av Equipage(?) där dom hade benskyddstest och fastnade för dom direkt. De ser ut att hålla läääänge också.

Såg dem i någon annan tråd och jag tror verkligen att det är det fulaste skydd jag sett, men kommer säkert vänja mig snart när alla har dem...
Blir som tretornstövlarna, som jag iofs inte skulle vilja ha själv men som är helt okej nu :p

*kl*
Jag tycker också de var hemska! Men huvudsaken är ju faktiskt att de fyller sin funktion på ett optimalt sett, fast det finns ju hundra gånger snyggare (enligt mig) och bra skydd till bättre pris. Jag själv gillar eskadron flexisoft, de ándvänder jag och är helnöjd :) Men som sagt, smaken är som baken, plånboken med...;)

kl

tycker de var grymt fula, men huvudsaken är att TS är nöjd och de funkar för hennes häst

Åhh dom är ju skittuffa :love: Har själv tänk att köpa dom på GHS. Hur är materialet?

Mkt bra köp :D

det där med pengarna känner jag igen, är precis likadan sjhälv. Köper massor till Flash men nästan inget till mig om man bortser från ridkläder då :p
Men jag kommer vänja m,ig vid skydden o ett halvår har jag antagligen likadana, det är så jag är först hata sen älska ;)

Det fanns både gröna och svarta men det var hela skydd, inte med en massa hål i.

Nu tänkte jag inte på de skydden även om de också var lite liknade (de var "rutiga" men hela). De jag tänker på såg ut som ett "spindelnät" nästan men materialet var liknade. Men jag är osäker på färgen. Har för mig att de utan hål i var gröna och de med hål i svarta.

Mvh

Tora

idag red jag ett pass på banan med dem, slaskig bana d¨snön just smält, de släppte inte in något skit alls. under till vid kotan, just där skydden slutar fanns de lite men de är de ju med alla skydd jag har. de höll tätt och jag är ännu nöjdare.

släppde inte alls in så de skav på hästen idag i alla fall..

dyra? nja d ekpstar ju inte många kr mer än ett par eskadron så..

haha någon måste man ju slänga sina pengar på :P

då kanske du får dem ännu billigare också, när de "kom ut" har de gått på kring 800kr, jag köpte dessa för 699, så jag tycker de är ett bra pris för dessa skydd. Hästen lär tacka mig extra mkt i sommarvärmen..

Liknande trådar

Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
19
· Visningar
998
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: ako
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31