Pessoa spöt

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dressyrfantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 4 627
Sv: Pessoa spöt

Scarlet skrev:
Det är inte lita avundsjuka hos dig då?

Varför skulle jag vara avundsjuk? Jag har pengar så jag kan köpa flera sånna där spön, men jag väljer att hålla mig till de som kostar max 300 kr för att jag inte tycker man ska lägga ner pengar på sånt och då det stjäls mycket i mitt stall. :smirk:
Tyckte bara att hon kunde typ hålla sig till sin gamla tråd om sitt Pessoa spö, men istället startar hon en ny tråd å berättar för alla att snart kommer bilder på hennes DYRA spö som alla är avundsjuka på och nu sitter väl typ halva buke och väntar på korten?
Jag har sett och kännt på spöna i verkligheten, ser ut som vilket som helst, bara den där LILLA saken till "knopp" på spöt som gör att spöt kostar.
Men vill hon kasta pengarna på sånt så är det ju självklart att hon får göra det! Inte mitt problem.

vadå avundsjuka?Jag tycker det är kul med sånt?! Kan du inte unna någon det som dom vill?

Sorbe skrev:
Jag har sett och kännt på spöna i verkligheten, ser ut som vilket som helst, bara den där LILLA saken till "knopp" på spöt som gör att spöt kostar.
Men vill hon kasta pengarna på sånt så är det ju självklart att hon får göra det!
Så jag tror nog att Sorbe kan unna någon ridspöt om han/hon vill ha det. Men som Sorbe säger, det är bara gulddelen i spöt som kostar och gör att spöt har fått en "status" vilket kan ifråga sättas då det är lika bra som ett vanligt spö från t.ex. piskmakaren eller hööks med flera affärer som säljer ridspön. :p

Henchen skrev:
vadå avundsjuka?Jag tycker det är kul med sånt?! Kan du inte unna någon det som dom vill?

What? Vad menar du? JAg skrev att jag är inte avundsjuk och vill hon köpa söpt, som hon gjort så är det ju en SJÄLVKLARHET att hon får göra det. Bara att jag själv inte skulle göra det!

Salinero skrev:
Så jag tror nog att Sorbe kan unna någon ridspöt om han/hon vill ha det. Men som Sorbe säger, det är bara gulddelen i spöt som kostar och gör att spöt har fått en "status" vilket kan ifråga sättas då det är lika bra som ett vanligt spö från t.ex. piskmakaren eller hööks med flera affärer som säljer ridspön. :p

:bow:
Jag (hon :D ) tycker spöt egentligen är för dyrt för den lilla knoppen dessutom.

Jag menade att jag inte var avundsjuk :D Sen tyckte jag att det var lite överdramatiskt och jag tyckte att du lät lite tråkig mot henne som ville ha spöet och då tyckte jag att du kunde unna henne det! Sorry att jag formulerade mig lite fel!

Haha, ibland blir meningarna lite konstiga! ;)
Ja, självklart är jag glad för hennes skull att hon hittat ett spö som hon förhoppningsvis gilalr och själv tycker är värd pengarna!

haha jo, speciellt när man är snurrig och trött :D Samtidigt förstår jag din synpunkt om att det kanske är onödigt med att lägga ut pengar på det!

Jo, men tänk den dagen då man kanske inte har några pengar alls och man står där med kanske en veterinär räkning. Å man då känner sig totalt dum för att ha lagt ut så mycket pengar på ett spö. :smirk:

*knapplån*

Ursäktar att jag gjort en ny tråd..inte alls för att skryta även om vissa tycker det. Tyckte det vore bättre med en ny tråd och visste inte att jag skulle få spöt så sent ..men här är det iaf. :) Inget märkvärdigt som sorbe sa..ett vanligt spö med guldknopp, men riktigt skönt att hålla i och kvalitet, jag är nöjd. My life my money ;)

http://www.mypix.se/usrimg/JNFOMQLQLRM/lrg/JQFQEPFRFSEQI.jpg
http://www.mypix.se/usrimg/JNFOMQLQLRM/lrg/JQFQEPHPCPEPC.jpg
http://www.mypix.se/usrimg/JNFOMQLQLRM/lrg/JQFQEPJMPMENO.jpg
http://www.mypix.se/usrimg/JNFOMQLQLRM/lrg/JQFQEPKQPPIMM.jpg

:)

Senast ändrad av en moderator:

Sorbe skrev:
Varför skulle jag vara avundsjuk? Jag har pengar så jag kan köpa flera sånna där spön, men jag väljer att hålla mig till de som kostar max 300 kr för att jag inte tycker man ska lägga ner pengar på sånt och då det stjäls mycket i mitt stall. :smirk:
Tyckte bara att hon kunde typ hålla sig till sin gamla tråd om sitt Pessoa spö, men istället startar hon en ny tråd å berättar för alla att snart kommer bilder på hennes DYRA spö som alla är avundsjuka på och nu sitter väl typ halva buke och väntar på korten?
Men vill hon kasta pengarna på sånt så är det ju självklart att hon får göra det! Inte mitt problem.

Jag aldrig poängterat DYRA spö. Och för det andra så är det ju självklart inte bara knoppen som kostar. Det är ju skinnet det är gjort av, hållbarheten (flexibelt) och guldknoppen samt märket.

Jag är nöjd med mitt köp och det är värt varenda krona :)

Jag har kännt/klämt/böjt det där, ja, det man nu gör med ett spö. Kan säga att jag har hittat spön i mycket bättre kvalité än det där för under 500 kr.
Men det är dina pengar det handlar om, inte mina.
Ha så trevligt med ditt spö nu och sätt koppel på den eller nått, eftersom spön oftast får fötter... :D

hahaa jag måste skratta lite. För de där spöt är skitlikt ett spö som min kompis har, å de kosta typ 300. inte äkta guld såklart, men men.:rofl:

Kopior är alltid bra... Jag fyndade en Gucci kopia (väska) i Sthlm i helgen för 200 (prutade en del) istället för att lägga flera tusen på originalet...

Diabolical_Kitten skrev:
Kopior är alltid bra... Jag fyndade en Gucci kopia (väska) i Sthlm i helgen för 200 (prutade en del) istället för att lägga flera tusen på originalet...

Wooow... :smirk:

Vad prutade du? 10 kr?

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka