M

miss_willow

Hört om pessoa sadlarna.. Har fått reda på att det inte bara är en fabrik som tillvärkar pessoa.. det är flera. I vissa fabriker gör de sadlarna i bättre kvalité, det är därför folk tycker olika om sadlarna.
En tjej i mitt stall var hos en sadelmakare och skulle stoppa om sin sadel och då berättade han att de hade fått in en pessoa som skulle fixas(hur vet jag inte) men iaf. och han var tvugen att ta reda på var den hade blivit tillvärkad, fabrik. Det tog två veckor för honom att hitta vilken fabrik den var tillvärkad i.
Så det är rena rama slumpen om man råkar få en bra eller en dålig sadel... Och ändå betalar man lika högt pris för alla?
 
Låter himla konstigt, samma modell tillverkas väl iaf på samma ställe??? Vet att vissa har tillverkats i argentina, är väl dom som är dåliga. Min var/är, har ju inte sålt den än, gjord i England vad jag minns, och i mkt fin kvalite, förutom att den passar inte hästen.....
 
Vad jag vet kommer Pessoasadlarna från Argentina?
Likaså Börjes billigare sadlar som Lux o Pampas är oxå därifrån. Fast Pessoan görs väl i lite bättre läder då :)
 
förrut tillverkades dem i england också, min sadel var gjord där och enligt dem i affären var det en av de sista som gjordes där så nu TROR jag bara att dom tillverkas i argentina
 
Nu vet jag inte hur det är med just Pessoasadlar, men det är väldigt vanligt i England att sadlarna kommer från olika sadelmakerier. Många producenter har underleverantörer som gör sadlar åt dem.

En del sadelfirmor har även egna 'fabriker', men det är långt ifrån alla.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 202
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 117
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 741
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 449
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp