_Sascha_

Trådstartare
Är det bra sadlar?
får med en sån till hästen.
ganska snygg fast lite sliten men ägaren sa att den är skön att rida i och så.

Är det bra sadlar?
får med en sån till hästen.
ganska snygg fast lite sliten men ägaren sa att den är skön att rida i och så.

Ja tycker gamla ägaren, men vad tycker hästen? Är den lika bra och skön för pållens rygg, det är det man måste titta på.

Jag tycker du ska kolla hur sadeln är för hästen, men jag tror inte att det ska vara några problem om inte ägaren upptäckt det när hon har ridit. Sadlar som inte passar till vissa hästar brukar resultera i att kanske hästen får ont i ryggen, blir stel osv. Kolla att den passar ordentligt!

Jag hade en Pessoa Legacy i en mnd, men hästen fick ont i ryggen av den. Annars var det en jättefin sadel!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 343
Senast: Silje
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: NilHe
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 939
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka