pessoasele

ragge

Trådstartare
Är det nån som har använt eller använder pessoasele till longering...vad tycker ni om den??

Sv: pessoasele

Finns som sagt äldre trådar... men jag använder pessoasele iblnad, inte lika ofta nu som förr, men det kan också bero på att jag inte longerar lika ofta som förr.
Jag gillar pessoaselen om man spänner den korrekt! Inte för hårt och man får kolla av väldigt försiktigt i början och spänna lite åt gången. Den har gett mina hästar fina muskler när jag användt den ca 20 min en gång i veckan och då har jag spänt lågt vilket jag tycker är bäst med den. Klart överlägsen inspänningstyglar och halsförlängare!

Sv: pessoasele

Jag använder den ibland och jag tycker den är kanon! Men håller med Polly_Mulle om att man måste spänna det RÄTT! Gör man inte det så blir det mer negativt än positivt med den. Men det är inget den gör om selen sitter som den skall..!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?