R

RebeckaKihlberg

Hört att det går kattpest i blekinge?!..och att det är på G till skåne...någon som vet hur de ligger till?
 
Skåne vet jag inget om, men jag läste en artikel i nån av kvällstidningarna tidigare i kväll. Enligt den går kattpest i Blekinge och de uppmanade folk att vaccinera sina katter.

mandalaki
 
Läste om att de fanns massa "stackars" kattägare vars katter dött i kattpesten.
Om man verkligen bryr sig om sin katt så tar man ju och vaccinerar den varje år! :mad:
 
Om man bryr sig om sin katt tar man reda på sådant. Det är ju sånt man får veta när man går till veterinären.
 
Kattpesten härjar för fullt i både Blekinge och Skåne just nu och har även kommit hit till Småland :crazy:
På Kalmar Djursjukhus hade de fått in flera fall.

Vi som har 3 av 4 katter ovaccinerade håller dem inne nu tills de hunnit vaccineras. De är inte glada men finner sig i det. Ligger och solar i sängarna istället ;)
Det är en hemsk smitta!
Talade med en veterinär om detta igår och hon berättade att även om de överlever så är kan de bli smittbärare för livet.

Vaccinera era kissar! :(
 
Kattpest räcker faktiskt i 2 två,
men kattsnuva ska omvaccineras varje
år.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag och pojkvännen är inte överens 😅 Jag har bara hört undan eller kull tidigare och han har bara hört undan eller väck. Jag tycker att...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 436
Senast: Flixon
·
Fritid Jag har nu fyllt i bifogad blankett om tillfälligt visum till Skåne. Men det står inte var jag ska skicka den ? Någon som vet? Skånes...
2
Svar
31
· Visningar
1 534
Hästmänniskan Varför är endel häst människor inte så trevliga! Har blivit väldigt ledsen för kommentarer jag fått på mina trådar där man tror att jag...
Svar
11
· Visningar
1 966
Senast: nullo-modo
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 665
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp