Pfiff bomlösa + Freemaxpad

fetange

Trådstartare
Någon här på Buke som har erfarenhet av att använda Freemaxpaden under Pfiffs bomlösa sadel?
Passar den bra och ger den en bra tryckfördelning?

Det är alltså en sån här pad jag menar.

4029.jpg

Bilden är lånad från Börjes hemsida.
 
Sv: Pfiff bomlösa + Freemaxpad

Freemaxpaden med original inlägg (som man får köpa separat) ger ingen bra tryckfördelning. Den ger inte ens en kanal eftersom inläggen bara är några mm tjocka. Däremot kan man köpa bra lösa inlägg att lägga i paden om man vill ha just den.
 
Sv: Pfiff bomlösa + Freemaxpad

Tack!
Det står såhär om paden "Ficka med kardborre - för att man ska kunna lägga i en Freemax gelpad.".
Har du något tips på andra ilägg som ger bättre tryckfördelning?
Jag tycker inte att gelpad låter som något fantastiskt att ha i paden om den ska ligga under en bomlös sadel. Det känns för mjukt.

Eller tips på andra bra paddar som passar under ovan nämnda sadel?
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
714
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Tjohopp. Sitter och försöker hitta mig någon stadig padd att använda under min TCS. Nånting som ger kanal över ryggraden. Spanat lite...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: Shixle
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp