Pfiff Hafflinger

Moscato

Trådstartare
Är det nån som har den sadeln, eller har sett den i verklighet, och kan berätta nåt om hur den är?? Genom priset så förstår man ju att det inte är nån kvalitetssadel direkt, men har redan en bra bomlös dressyrsadel och vill nu bara ha en allround eller hoppsadel som jag kan ha dom få gånger jag får för mig att hoppa, alltså några gånger per år ungefär.. :o :D
Har en fjordingkorsning som är bred och rak. Har nu en Griffin Haflinger xx-vid men ska sälja den..

Mvh/Anna

Sv: Pfiff Hafflinger

Vet inget om sadeln du är intresserad av men om du ursäktar kapningen - varför skall du sälja Griffinsadeln? Jag håller just på och funderar på att köpa en sådan så jag vill gärna veta vad du inte gillar med den...

/Jenny

Mest är det för att jag nyss köpte en dyr dressyrsadel och jag känner att jag behöver få lös lite pengar.. :angel: Och det är ändå en fin sadel och det känns onödigt att den ska hänga i sadelkammaren och i princip aldrig användas. Du kan få köpa den om du vill! ;)

Den må vara billig men helt OK! Trivs jättebra med min även om kvaliten inte är så hög. Helt klart prisvärd synd bara att jag hann att handla en M&N island först för många pengar som inte ligger hälften så bra (trots utprovning av diplomerad sadelutprovare:devil: )L

Ok, det låter ju bra.
Passar den en rak och bred rygg som dom säger att den ska?

Är det någon annan som vet nåt?

Den må vara billig men helt OK! Trivs jättebra med min även om kvaliten inte är så hög. Helt klart prisvärd synd bara att jag hann att handla en M&N island först för många pengar som inte ligger hälften så bra (trots utprovning av diplomerad sadelutprovare:devil: )L

hur bred är din häst då? o vad är det för slags typ av häst du har. Vore kul o se bilder på sadeln på en häst.Ja behöver ingen mer sadel till min häst nu men det är ändå intressant att veta vad som finns för våra rätt grova hästar liksom.

Min flinga är bred som en ladugårdsdörr:o Jag får väl ta kort i morgon med o utan kuse. Har 17/34 på min M&N island som passar si så där (den glider i sidled) men vidden är nog ganska lika.

läste någonstans att m&n 34 är ca 114 grader, det är ju shyst isf..

Jo,och den är vid vill jag lova,precis vad som behövs till en flinga modell tunna!

Tack för informationen! Blir nog att köpa en sån och hoppas på det bästa :D Bara jag blir av med min Griffin först.. :smirk:

Vet du hur många grader den är? Hur lång är den (hela längden)och till vilken rygg passar den.

Den ser inte så vid ut.

Har bett dom på sadelmagasinet mäta bomvinkel på den åt mig, skriver det här sen när jag fått svar!

Har nu fått svar att Pfiff Haflinger är 110 grader, mätt med klädd bom.
Så för mig blir det nog att köpa den nu. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 289
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 546
Senast: Nevermind
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 536
Senast: Emiro
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
2 004
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka