Pfiff Hafflinger

Sv: Pfiff Hafflinger

Ingen orsak! :)
Ja det verkar som en hyffsat bra allroundsadel, till ett väldigt bra pris i alla fall! :D
Hon på sadelmagasinet sa förresten att dom har nästan slut på de svarta men att dom skulle få in nya i början på nästa vecka.

Tack för bilderna! :)
Är den bruna brun+brun eller är den brun+svart? Om du fattar vad jag menar.. :D

Är det nån som har den sadeln, eller har sett den i verklighet, och kan berätta nåt om hur den är?? Genom priset så förstår man ju att det inte är nån kvalitetssadel direkt, men har redan en bra bomlös dressyrsadel och vill nu bara ha en allround eller hoppsadel som jag kan ha dom få gånger jag får för mig att hoppa, alltså några gånger per år ungefär.. :o :D
Har en fjordingkorsning som är bred och rak. Har nu en Griffin Haflinger xx-vid men ska sälja den..

Mvh/Anna

om du har en griffin i xxw nu som passar utan massa paddar eller så så kan nog tyvär pfiffen bli för smal om den är 110 grader. Jag har inte mätt eller så men jag läst här på buke att griffin i xxw ska va minst 115 grader..om det inte är så att din griffin är för bred för din häst förstås då kanske det funkar. gissning bara

Den är brun/brun och ja, jag har svarta stigläder o svart svanskappa till min bruna sadel:o

Griffinen är lite för bred nu, även fast jag har i det tjockaste fish-inlägget.. i och för sig är hon lite ur form nu, men jag tror ändå pfiffen kommer räcka till henne. Hoppas jag.. :crazy:

Ok, var just därför jag undrade för jag tyckte inte det såg konstigt ut med svarta stigläder till den ;)

Men 110 grader på en sadel är väl inte smalt? Jag trodde att det var en vid bom?

Nej då det är inte smalt, men på min häst hade det t.ex varit preciis att det passade ;)

Finns ju ÄNNU bredare hästar än 110 grader :D Se Diabolical_Kittens haffis, han är väl typ 130 grader el nåt?

Det är ju vad som i mångas mun kallas vid bom. Även jag tyckte att 110 grader var BRETT än gång i tiden, men just nu så är det normalt för mig eftersom jag äger häst som pendlar mellan 115-120grader. DET är brett!

Vilken tumstorlek är det på din sadel? Modellen säljs nu endast i
17,5" och jag är nyfiken på hur lång anläggningsyta den har.

Ok. Alldeles för lång för ponnyn den var tänkt till då. Finns det så många Haflinger med såpass långt sadelläge?

Spinner vidare*

Jag är nu ute efter en bomlös till min fjordis. Ska få köpa en begagnad utav en bekant. Men jag vet bara att den heter Pfiff. Är det samma som den ni pratar om eller finns det flera olika? Har ni någon bild på den ni pratar om? Den jag ska köpa ser ut ungefär som den som säljs på börjes.

Spinner vidare*

Jag är nu ute efter en bomlös till min fjordis. Ska få köpa en begagnad utav en bekant. Men jag vet bara att den heter Pfiff. Är det samma som den ni pratar om eller finns det flera olika? Har ni någon bild på den ni pratar om? Den jag ska köpa ser ut ungefär som den som säljs på börjes.

Sadeln det pratas om i denna tråd är en pfiff(ett märke) MED BOM. Pfiff har också en bomlös sadel, som har bra rykte för att vara så billig. Den säljs bland annat av österbo häst, där det går att läsa mer om den.

Nej då det är inte smalt, men på min häst hade det t.ex varit preciis att det passade ;)

Finns ju ÄNNU bredare hästar än 110 grader :D Se Diabolical_Kittens haffis, han är väl typ 130 grader el nåt?

sist jag pratade med henne har jag för mig att hon sa 120. men jag vet inte helt säkert. jag lyssnade inte så noga:angel:

I min väld är 110 grader smaaaalt. Våran egna fjording ligger på 125 grader och min forderpålla är ungefär 120. Hitta sadlar till dom är rena :devil:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 289
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 546
Senast: Nevermind
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 536
Senast: Emiro
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
2 004
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka