Pfiff sadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare JennyK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 204
J

JennyK

Hej! Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av Pfiff´s sadlar? Jag har funderat på en Pfiff Hafliger till min fjording men jag skulle vilja höra något om den först (annat än från försäljaren).

Jag har sett deras damsadel, den var rena skämtet. Dålig kvalitet, urusel passform, och vissa delar så klena att det var riktigt farligt.

Pfiff verkar ha grejer i olika prisklasser, så de kn hända att de dyrare adlarna är bättre. Men den här damsadeln kostar ändå runt 3-4000 tror jag...

Jag har en Pfiff Amaretto, en dressyrsadel. Tycker att den är helt underbar! Djup i sätet och mycket högre i bakvalvet än vad de flesta sadlar är. Har bara haft min ett år och har väl skött den ganska bra, men jag skulle fortfarande kunna ta den för ny!

Jag har oxå Pfiff Amoretto. En av de bästa sadlarna jag haft. 5 års garanti. Djupt säte och bra stöd för benen... Ser ny ut fortfarande. Och så går det att värma bommen och ändra bomstorlek 20 ggr på garantin..... :love: :love: :love:

Sv: Re: Pfiff sadlar?

vad har du och viktoma för hästar? är jätteintresserad av dessa sadlar...

Sv: Pfiff sadlar?

jag har dressyren Amaretto. haft den i ca två veckor. Tycker den är underbar och ger jättebra stöd för mig vilket jag behöver =)

Ni som har Amaretto, hur lång är den?
M vH Mannis

Senast ändrad av en moderator:

Vi har en Pfiff till en kbl travare, och jag har inget att klaga på. Sätet på just vår sadel är lite stort (18" tror jag), men i övrigt är den bra. VI hade lite problem att hitta sadel till henne för hon är rätt bred över ryggen, men Pfiff-sadeln sitter jättebra, x-vid bom. köpt begagnad för 1000:- så vi är mycket nöjda!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Rosett
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka