Sv: Pfiff-sadlar
Kitten jag fattar inte att du orkar jaga upp dig på det här viset varje gång någon kritiserar dig. Har du alltid taggarna ut på detta vis?
Bara för att alla inte håller med dig och framför sina åsikter så blir du hur aggresiv som helst i tonen.
Det är inte konstigt att du får små tjuvnyp hela tiden det är inte som om du har valt den mjuka framtoningen och då får man mellan varven betala priset.
Jag blev fullkomligt idiotförklarad för mina åsikter i en annan tråd och har valt att inte engagera mig mer i den. Orkar inte bemöda mig när någon har bestämt sig för att tilltala mig som om jag vore lägre vetande bara för att jag har en annan åsikt.
Men men det var egentligen inte det jag skulle svara på, utan följande:
Diabolical_Kitten skrev:
Om inte ägarna till sadlarna vill driva det vidare så är inte det Globus fel. Förmodligen finns det en anledning till att de inte tar tillbaka sadlarna, för de är inte så pantade att de vägrar ta tillbaka sadlar om det går på garantin.
En kund ska inte behöva
driva något mot en seriös återförsäljare, agent, producent.
Det gäller oavsett vilket, hävdar kunden ett fel är det återförsäljarens ansvar att kontrollera detta och hjälpa sin kund. Är inte återförsäljaren kapabel att bedömma huruvida kunden har rätt eller fel, så ska sadeln skickas vidare i leverantörskedjan. I regel innebär det att den returneras till fabriken som reklamation, antingen för att åtgärda felet eller byta ut sadeln.
Diabolical_Kitten skrev:
påstått att du som ahr stl 46 på byxor eller liknande passar alldeles utmärkt i en 17"-17,5"
Kitten ibland handlar det faktiskt inte om vilken storlek man har på byxor utan hur
mobilt ens fläsk är.
När jag var storlek 42 i byxor så satt jag dagligen i en 16,5' sadel, visst det såg inte vackert ut, men eftersom sätet var väldigt öppet gick det alldeles utmärkt, inga ridskav hos vare sig häst eller ryttare och häst hade inga problem med ryggen what so ever.
Nu är jag storlek 38 och jag drunknar i både Countys och Kieffers 17,5's-säten.
Man kan inte idiotförklara folk för att de har en annan känsla än vad du har när du sitter i en sadel.
Vissa sadlar jag har provat genom åren upplever jag har stora och öppna säten som kanske är mer förlåtande mot en större rumpa än vad en sadel med djupare säte i samma sätesstorlek är.
Sedan är det ju faktiskt upp till var och en vad de vill knöka ner häcken i, huruvida man vill sitta som i ett skruvstäd eller om man vill ha lite mer rörlighet.
Huruvida folk kan bedömma sadlars passande och icke-passande tycker jag är direkt olämpligt att diskuteranär man inte har alla fakta och aldrig har träffat personen ifråga.
Min tränare är inte utbildad inom sadlar i någon större utsträckning, men hon har en stor portion sunt förnuft och kan se när en sadel inte ligger helt bra.
Jag skulle inte förringa hennes åsikt bara för att jag har mer utbildning inom sadlar än hon har.
Däremot är jag som du vet sedan tidigare, skaptisk till de som anser sig sitta på alla svaren.
Jag vet att du gillar din Globus, men det kanske inte betyder att just du , behöver starta ett korståg och försvara dem med näbbar och klor. Jag har min absoluta favoritsadel, men det betyder inte att jag försvarar ev defekter och ev dåligt uppträdande från den tillverkarens representanter
Apo