Pfiff-sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 66
  • Visningar Visningar 5 001
Sv: Pfiff-sadlar

Diabolical_Kitten skrev:
Då borde ju FB också räknas som ett oseriöst märke då deras garanti också gäller från tillverkningsdatumet om inte ÅF har registrerat garantin (och det är få som gör detta, varför vet jag inte, men många glömmer nog helt enkelt bort det)

FB har regler för hur återförsäljaren ska göra med garantierna. De är glasklara. Väljer återförsäljaren att inte sköta sin del av avalet så är det inte så våldsamt mycket FB kan göra åt saken. Då har ju kunden ett problem med återförsäljaren och inte FB. Det är ju inte FB som är oseriös utan återförsäljaren som skiter i konsumentens rättigheter och skydd. Dock har jag vid ett flertal tillfällen pratat med FB oh löst problemen genom att faxa över kopior på kvitton när sadeln är köpt.

MoQ: Vad tråkigt att du inte trivs i FBs sadlar. Själv ska jag skicka över ryggmallarna för min egen häst för en FB Reflex dressyr som jag hoppas mycket på för min egen del och givetvis hästen.

Fiorano: Jag försöker bara påpeka att man inte alltid behöver ha en förbaskad massa fakta så länge man besitter en stor portion sunt förnuft.
Tycker också att det är märkligt att det alltid finns åsikter om att hästen kunde muskla sig ännu mer, ryttaren kunde sitta ännu bättre och sadeln ligga ännu bättre, när man inte har sett ekipagen i verkligheten.
På sin höjd ser man foton här på buke och då jag har hållt på mycket med foto vet jag hur lätt det är att saker inte ser ut som de verkligen gör. Jag tycker att foton kan ge en vägledning men ingalunda är de bevis för någonting.
Ska jag se efter när det gäller råd om hästar och deras sadlar så vill jag klämma och känna. Se hur hästen lyfter ryggen när jag rör vid vissa punkter och se om ryggen följer med när den sänker rumpan mm visst kan man ge en hänvisning till ex "rak rygg men det är ju inget absolut, man har ju inte sett djuret.

Nu tycker jag att den här PFIFF-tråden har utmynnat i något helt annat än vad trådskaparen hade för avsikt till :crazy: så jag ber trådskaparen om ursäkt och kliver av.

Apo

Att du inte tycker att jag kan något ger jag blanka f*n i. Att min häst skulle gå bättre är nog inte möjligt (du anar inte vilken känsla man har på henne!). Om hon skulle musklat sig fortare hade jag nog blivit rädd eftersom hon utvecklats enormt mycket under hösten trots skador (yttre våld) och vila. Min tränare kände inte igen henne i november efter att ha senast sett henne i juli. Det tycker jag är snabb utveckling.

Men ,snälla! Hur många Stubben tror du har sålts i mängder av år?
Jämför att Globussadlarna har funnits ett par år och inte sålt en bråkdel av det antalet!
Då är det väl självklart att det finns många Stubben till salu!

Jag har väl aldrig påstått att Frank Baines är dålig kvalite.Bara för att jag personligen inte trivs att rida i en sadel gör inte att jag förkastar märket!

Nu ber även jag trådskaparen om ursäkt för att tråden spårat ur och konstaterar bara att du ,Diabolical Kitten,nog ska läsa din inlägg om några år.Då kommer du nog att inse att många av oss andra faktiskt kan en hel del om sadlar!

Det finns ca 15 Globus till salu på annonssidorna. Det finns ca 90 Stubben sadlar till salu och drygt 110 till om man söker på Stübben.
Med tanke på hur många som har sålts tycker jag inte alls det är så mycket. Du vet nog inte om detta, men ett tag var det en ganska lång leveranstid på Globus pga att det var så många beställningar. (tog 2-3 mån att få en sadel) Globus såldes i hur många affärer som helst, för det var så många som gillade dom.

Men du måste ju tycka att FB är ett oseriöst märke med tanke på deras garanti. Jag har inte sagt något om dålig kvalitet.

Som jag skrivit innan: Jag vet vilka här som kan något om sadlar. Du är dock inte en av dessa människor.

Senast ändrad:

Några i mitt stall har Pfiff och vad jag har hört så är de nöjda. Vi har en återförsäljare i stallet och hon tar ca 7900 för en ny sadel. Jag har heller inte hört något om att sätet skulle vara för litet, för en Pfiff-innehavare är en man, ca 190-195 cm lång (gissar jag) och borde väga ca 90-100 kg och han har inte uttryckt något missnöje. Har däremot ingen egen erfarenhet om hur de är att rida i eller så.

23 annonser finns det på Globussadlar bara här på Buke!
Tycker du inte att det är mkt när märket funnits 2-3år!
Så stort antal sadlar borde inte vara till salu,utan att det är något skumt med märket!

Att du inte anser att jag kan något om sadlar måste jag säga att jag inte bryr mig ett dugg om!

Det är ju ganska konstigt att jag har provat ut sadlar till alla mina egna hästar (ett10-tal)under åren utan att ha haft en ENDA häst med ryggproblem eller hältor.

Har dessutom hjälpt ett ganska stort antal hästägare att hitta rätt sadlar och INGEN har haft några problem här heller!
Tvärtom fått beröm av sadelutprovare som varit ute för att sadlarna legat så bra!

Så fröken sadelexpert
med tanke på dina egna inlägg har du bevisat hur lite du själv kan!

Det jag fortfarande tycker är värst är att du vilseleder så många andra.Som jag tidigare skrivit,tror du ju till och med att du kan prova ut sadlar bara genom att se på bilder!
Bli lite mer seriös och LYSSNA på andra människor,så kanske det går bättre!

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
695
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka