Sv: Pfiff-sadlar
FB har regler för hur återförsäljaren ska göra med garantierna. De är glasklara. Väljer återförsäljaren att inte sköta sin del av avalet så är det inte så våldsamt mycket FB kan göra åt saken. Då har ju kunden ett problem med återförsäljaren och inte FB. Det är ju inte FB som är oseriös utan återförsäljaren som skiter i konsumentens rättigheter och skydd. Dock har jag vid ett flertal tillfällen pratat med FB oh löst problemen genom att faxa över kopior på kvitton när sadeln är köpt.
MoQ: Vad tråkigt att du inte trivs i FBs sadlar. Själv ska jag skicka över ryggmallarna för min egen häst för en FB Reflex dressyr som jag hoppas mycket på för min egen del och givetvis hästen.
Fiorano: Jag försöker bara påpeka att man inte alltid behöver ha en förbaskad massa fakta så länge man besitter en stor portion sunt förnuft.
Tycker också att det är märkligt att det alltid finns åsikter om att hästen kunde muskla sig ännu mer, ryttaren kunde sitta ännu bättre och sadeln ligga ännu bättre, när man inte har sett ekipagen i verkligheten.
På sin höjd ser man foton här på buke och då jag har hållt på mycket med foto vet jag hur lätt det är att saker inte ser ut som de verkligen gör. Jag tycker att foton kan ge en vägledning men ingalunda är de bevis för någonting.
Ska jag se efter när det gäller råd om hästar och deras sadlar så vill jag klämma och känna. Se hur hästen lyfter ryggen när jag rör vid vissa punkter och se om ryggen följer med när den sänker rumpan mm visst kan man ge en hänvisning till ex "rak rygg men det är ju inget absolut, man har ju inte sett djuret.
Nu tycker jag att den här PFIFF-tråden har utmynnat i något helt annat än vad trådskaparen hade för avsikt till
så jag ber trådskaparen om ursäkt och kliver av.
Apo
Diabolical_Kitten skrev:Då borde ju FB också räknas som ett oseriöst märke då deras garanti också gäller från tillverkningsdatumet om inte ÅF har registrerat garantin (och det är få som gör detta, varför vet jag inte, men många glömmer nog helt enkelt bort det)
FB har regler för hur återförsäljaren ska göra med garantierna. De är glasklara. Väljer återförsäljaren att inte sköta sin del av avalet så är det inte så våldsamt mycket FB kan göra åt saken. Då har ju kunden ett problem med återförsäljaren och inte FB. Det är ju inte FB som är oseriös utan återförsäljaren som skiter i konsumentens rättigheter och skydd. Dock har jag vid ett flertal tillfällen pratat med FB oh löst problemen genom att faxa över kopior på kvitton när sadeln är köpt.
MoQ: Vad tråkigt att du inte trivs i FBs sadlar. Själv ska jag skicka över ryggmallarna för min egen häst för en FB Reflex dressyr som jag hoppas mycket på för min egen del och givetvis hästen.
Fiorano: Jag försöker bara påpeka att man inte alltid behöver ha en förbaskad massa fakta så länge man besitter en stor portion sunt förnuft.
Tycker också att det är märkligt att det alltid finns åsikter om att hästen kunde muskla sig ännu mer, ryttaren kunde sitta ännu bättre och sadeln ligga ännu bättre, när man inte har sett ekipagen i verkligheten.
På sin höjd ser man foton här på buke och då jag har hållt på mycket med foto vet jag hur lätt det är att saker inte ser ut som de verkligen gör. Jag tycker att foton kan ge en vägledning men ingalunda är de bevis för någonting.
Ska jag se efter när det gäller råd om hästar och deras sadlar så vill jag klämma och känna. Se hur hästen lyfter ryggen när jag rör vid vissa punkter och se om ryggen följer med när den sänker rumpan mm visst kan man ge en hänvisning till ex "rak rygg men det är ju inget absolut, man har ju inte sett djuret.
Nu tycker jag att den här PFIFF-tråden har utmynnat i något helt annat än vad trådskaparen hade för avsikt till
Apo